Aproape 2 miliarde de tone de mancare ajung anual la gunoi. Efectul strategiilor de marketing
Omenirea produce anual patru miliarde de tone de mancare, insa aproape jumatate din ea ajunge la gunoi. Se intampla in tarile civilizate, unde consumatorul e pretentios si nu pune gura pe orice.
Se intampla insa si in lumea a treia, unde nu exista conditii de transport si depozitare adecvate. Si in tot acest timp, aproape un miliard de oameni sufera de foame.
Cei mai multi dintre noi isi umplu frigiderele saptamana de saptamana, dar ajung sa arunce mare parte din alimentele pe care le cumpara.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In tarile dezvoltate, oamenii arunca cel putin o treime din mancarea pe care o cumpara. La asta contribuie si strategiile de marketing ale magazinelor.
Becky Johnson, corespondent Sky News: ''Raportul arata ca promotiile ne indeamna sa cumparam mai multa mancare decat avem nevoie. In fiecare an, in Marea Britanie se arunca mancare in valoare de un miliard de lire sterline, care nu e expirata si poate fi consumata in siguranta''.
Mai mult, aproape o treime dintre legume si fructe sunt aruncate inainte sa ajunga pe rafturi sau pe tarabe.
Si totusi, nutritionistii spun ca unele alimente pot fi consumate in siguranta, chiar si dupa ce si-au depasit termenul de expirare inscris pe ambalaj.
Julie Silver, nutritionista: ''Daca e vorba de peste proaspat, atunci, intr-adevar, nu ignorati termenul de expirare. La legume si fructe proaspete, de exemplu un castravete, folositi-va instinctul, daca nu e moale sau mucegait, inseamna ca e bun. Conservele contin zahar, sare, conservanti, deci rezista mai mult''.