O companie auto germana a folosit par de la evreii omorati la Auschwitz!
Gigantul Schaeffler este acuzat ca a taiat parul de la cel putin 40.000 de prizonieri morti la Auschwitz, pentru a-l folosi la produsele textile realizate la fabricile din Polonia, aflate sub control nazist, in timpul celui de-al doilea razboi mondial.
Istoricii polonezi sustin ca au descoperit aproape 2 tone de material facut din par uman, la una din fostele fabrici din sudul Poloniei, in regiunea Silesia. Avand un aspect asemanator cu lana de culoare maro, in material au fost gasite urme de Zyklon B, un gaz folosit de nazisti pentru exterminarea a milioane de prizonieri.
In plus, fostii muncitori ai fabricii isi amintesc ca in 1943, au fost livrate doua vagoane incarcate cu par uman.
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Podoaba capilara a prizonierilor era taiata frecvent, in special la sosire, in lagarele de exterminare. Masina de razboi nazista folosea parul pentru a face paturi si sosete, destinate echipajelor de pe submarine.
Acuzatiile pica intr-un moment extrem de nefavorabil pentru concernul german. Schaeffler are 200.000 de angajati in intreaga lume, dar si datorii de aproximativ 14 miliarde de euro si este serios amenintata de faliment.
Desi a dezmintit afirmatiile istoricilor polonezi, este putin probabil ca Schaeffler sa primeasca un ajutor din partea guvernului Germaniei.
Luna trecuta, Maria-Elisabeth Schaeffler, detinatoarea companiei, a admis ca aceasta a folosit sclavi pe post de muncitori, in fabricile sale, pe durata celui de-al doilea razboi mondial. Totusi, istoria oficiala a Schaeffler incepe abia din 1946, adica exact dupa terminarea razboiului.