Nava din Singapore cu 1.400 de masini la bord, esuata intentionat. Explicatia data de directorul companiei maritime
O nava din Singapore, cu 1.400 de masini la bord, a ramas inclinata pe un banc de nisip, in apropierea coastelor de sud ale Angliei.
Echipajul a provocat cu buna stiinta esuarea vasului, pentru ca era in pericol sa se scufunde, dupa cum sustine armatorul. Acesta il lauda pe capitan, prezentandu-l ca pe "un erou care a luat cea mai buna decizie pentru a salva vaporul si echipajul".
Vasul Hoegh Osaka - ce transporta 1.400 de masini si cateva zeci de piese mari pentru echipamente de constructie - sta sprijinit pe un banc de nisip, in pozitie inclinata, undeva intre portul Southampton si Insula Wight, pe unul dintre cele mai aglomerate culoare de navigatie din lume.
Alegeri 2024
20:16
„Șocată”, presa interanțională se chinuie să înțeleagă de ce România a virat către extrema dreapta. Singurele urale, din Est
20:15
Cum au trăit candidații la prezidențiale seara primului tur. Ciolacu, declarații despre unul dintre unul dintre „finaliști”
20:13
De ce l-au votat atât de mulți români pe Călin Georgescu. „A exploatat o anxietate colectivă într-un mod deosebit de pervers”
19:56
„Secretul” lui Călin Georgescu. Cum a reușit să răstoarne toate calculele și să câștige primul tur al alegerilor
"Vaporul a inceput sa se incline la scurt timp dupa ce a parasit portul, iar capitanul si navigatorul au luat decizia de a salva nava si echipajul provocand esuarea vasului pe un banc de nisip. Aceasta manevra dovedeste indemanare si bune cunostinte de navigatie", a spus Ingar Skiaker, directorul companiei maritime.
Cei 25 de membri ai echipajului au fost slavati cu ajutorul elicopterului si al vaselor pazei de coasta.
"Acum, principala noastra preocupare este sa ne asiguram ca operatiunea de remorcare a vasului se va face fara a pune in pericol mediul inconjurator", a mai spus Ingar Skiaker, directorul companiei maritime.
Specialistii se vor stradui sa ajunga la bord si sa gaseasca cea mai buna solutie pentru ridicarea si remorcarea colosului de 51.000 de tone si lung de 180 de metri. In rezervoare se afla 500 de tone de carburant.
"Vasul este inlinat destul periculos, la aproximativ 52 de grade, dupa cum arata masuratorile. E destul de mult si va fi dificil pentru oricine sa urce la bord", a spus Hugh Saw, responsabil al Agentiei pentru salvari pe mare.