Moneda națională japoneză este în cădere liberă. Milioane de turiști profită și cumpără mai ieftin produse de lux

×
Codul embed a fost copiat

Moneda națională japoneză este în cădere liberă și a depășit deja pragul istoric în raport cu dolarul. Paradoxal, asta este o veste bună pentru sutele de mii de turiști străini care ajung în Țara Soarelui Răsare, pentru chilipiruri de lux.

Motivul: Dau cu o treime mai puțin pentru hainele, gențile și pantofii unor mari designeri.

În toată lumea, piața bunurilor de lux, de la haine la încălțăminte și de la bijuterii până la ceasuri este în scădere. Doar în Japonia milioane de turiști din China, Statele Unite, Australia sau Thailanda vin să cheltuiască sume fără precedent pe produse high-end. De vină este deprecierea yenului la valori istorice în acest an.

Bărbat: „A trebuit să vin să le ajut economia”.
Femeie: „E motivul pentru care venim în Japonia în vacanță. E mai ieftin că înainte!.

Femeie: „Am venit și în urmă cu câțiva ani și a fost o experiență cu totul diferită. E o mare diferență cu suma pe care sunt dispusă s-o cheltuiesc”.

Citește și
supermarket japonia
Panică în Japonia după anunțul unui posibil cutremur devatator Unele magazine au rămas goale
Cristiana, patroana firmei de apartament din Budapesta acuzată că a produs „pagerele ucigașe” din Liban

Nu este de mirare că turiștii străini sunt deciși să-și umple bagajele cu produse de lux: diferențele de preț sunt de până la 30%, fără să luăm în calcul eventualele reduceri și nici absența taxelor vamale.

Hanako Montgomery, reporter CNN: „Piața de lux a explodat în Japonia. Turiștii străini sunt în număr record, la fel și sumele pe care vor să le cheltuiască cu estimări care depășesc 54 miliarde de dolari doar anul acesta”.

În alte țări din regiune, însă, marile companii sunt în pierdere. Grupul LVMH, gigantul din spatele brandului Louis Vuitton, a pierdut 14% din venituri în Asia, în afara Japoniei, în al doilea trimestru al acestui an, în comparație cu 2023. Alte nume mari, cum ar fi Salvatore Ferragamo și Kering, sunt în cădere. Japonia face, însă, notă discordantă, și datorită cererii mari de bunuri de lux second-hand.

Managerul unui magazin: „Da, stilul retro japonez e foarte popular. Dintr-o perspectivă globală, Japonia excelează în a lăuda articolele și în a distinge cu acuratețe între piesele de designer autentice și imitații”.

În Asia, piața de bunuri de lux second-hand ar putea ajunge la 4 miliarde de dolari în acest an, iar Japonia e pe primul loc în top. Experții sunt însă de părere că trendul nu va continua multă vreme, din cauză că dobânzile japoneze sunt în creștere.

Nobuko Kobayashi:
„În cele din urmă, în toată regiunea vă a vea loc o armonizare a prețurilor. Până acum, prețurile au fost atât de volatile și (diferențele) nu au fost recuperate, dar acești doi factori vor intra în joc și oportunitatea de arbitraj vă fi redusă”.

Pe de altă parte, în China continuă declinul pieței de lux, după ani de zile în care brandurile internaționale au fost în topul vânzărilor. Marile branduri au înregistrat o scădere a încasărilor de aproape 30 de procente, iar din martie până acum piața a pierdut aproape 180 de miliarde de dolari.

Articol recomandat de sport.ro
Cum a ajuns Leonard Doroftei să joace în videoclipul trupei BUG Mafia | EXCLUSIV
Cum a ajuns Leonard Doroftei să joace în videoclipul trupei BUG Mafia | EXCLUSIV
Citește și...
Panicați de un megacutremur iminent, japonezii golesc rafturile de conserve și hârtie igienică. ”Am luat o toaletă portabilă”
Panicați de un megacutremur iminent, japonezii golesc rafturile de conserve și hârtie igienică. ”Am luat o toaletă portabilă”

S-a declanșat panica în Japonia, după ce autoritățile nipone au emis o avertizare de mega-cutremur în regiunea centrală a arhipelagului.  

Panică în Japonia după anunțul unui posibil cutremur devatator Unele magazine au rămas goale
Panică în Japonia după anunțul unui posibil cutremur devatator Unele magazine au rămas goale

După ce au avertizat populaţia să se pregătească de eventualitatea unui mega-cutremur, autorităţile japoneze îi îndeamnă pe oameni să nu stocheze în exces bunuri de consum, pentru că îngrijorările au dus la o creştere anormală a cererii, relatează AFP.

 

Care sunt cele mai bune vinete vândute în România, dar aduse din străinătate.
Care sunt cele mai bune vinete vândute în România, dar aduse din străinătate. "Am familii care le comandă cu sacii"

Salata de vinete nu lipsește, în aceste zile, de pe mesele noastre. Iar soiurile de vinete cultivate s-au înmulțit. Găsim în grădini și pe tarabe vinete românești, dar și din Japonia, America sau Bangladesh.

Recomandări
Alertă în România. Autoritățile se așteaptă la o viitură pe Dunăre. Care sunt punctele critice
Alertă în România. Autoritățile se așteaptă la o viitură pe Dunăre. Care sunt punctele critice

Autorităţile monitorizează întreg sectorul de Dunăre care traversează România, fiind aşteptată o viitură care va duce la creşterea nivelului apei până la finalul lunii.

Animalul rar descoperit pe moșia lui Nuțu Cămătaru, din București. Deținerea sa este interzisă pe teritoriul României
Animalul rar descoperit pe moșia lui Nuțu Cămătaru, din București. Deținerea sa este interzisă pe teritoriul României

Poliţiştii au descins joi în Ferentari, la herghelia lui Nuțu Cămătaru, în căutarea unui cal de rasă pe care bărbatul l-ar fi luat fără acceptul proprietarului.

Delir antivaccinist al Dianei Șoșoacă în Parlamentul European: „Dumnezeu nu e vaccinat! Plandemia nu a existat niciodată”
Delir antivaccinist al Dianei Șoșoacă în Parlamentul European: „Dumnezeu nu e vaccinat! Plandemia nu a existat niciodată”

Diana Șoșoacă a avut, miercuri, un discurs antivaccinist în Parlamentul European, în cadrul unei dezbateri pe tema variolei maimuței (Mpox) și a măsurilor pe care Uniunea Europeană ar trebui să le ia în fața acestei boli.