Membrii echipajului Malaysia Airlines nu ar fi vrut sa zboare prin Ucraina. Doi dintre acestia ar fi facut schimb de ture
Doi membrii ai echipajului MH17, zbor care s-a prabusit, joi, in estul Ucrainei, dupa ce a fost lovit cel mai probabil de o racheta sol-aer Buk, ar fi refuzat sa zboare deasupra zonei de conflict.
Pare incredibil, insa doi angajati ai Malaysia Airlines ar fi refuzat sa urce in zborul MH17, in timp ce restul echipajului si-ar fi exprimat ingrijoararea catre superiori in privinta survolarii spatiului aerian din estul Ucrainei. Cei doi angajati ar fi facut un schimb de tura pentru a evita zborul MH17, spun surse sus-puse din compania malaysiana.
Potrivit DailyMail, ingrijorarile ridicate de angajati ar fi fost formulate cu saptamani inainte de tragedia de joi. Cu toate acestea, compania aeriana a negat aceste informatii aparute in presa.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Potrivit publicatiei britanice, membrii echipajului ar fi spus ca zona este periculoasa, in special dupa ce doua avioane ucrainene au fost doborate de rebelii prorusi – un transportor militar si un avion de lupta. Mai mult, potrivit The Mail on Sunday, pilotii, ingrijorati, ar fi contactat controlori de trafic din Malaysia si Organizatia Internationala de Transport Aerian Civil. Cu toate acestea, Malaysia Airlines a refuzat sa schimbe ruta de zbor, asa cum au facut alte companii aeriene.
British Airways, US Airlines, Lufthansa, Air France sau Qantas evitau deja zona de razboi din estul Ucrainei, adaugand 20 de minute suplimentare zborurilor. Daily Mail sustine ca exista presiuni tot mai mari asupra Malaysia Airlines sa explice de ce nu a luat exemplul acestor companii.
"Chiar daca ocolirea (n.r. spatiului aerian din estul Ucrainei) inseamna mai mult timp pierdut si costuri mai mari, am decis sa facem acest lucru din motive de siguranta", au declarat reprezentati ai Asiana Airlines, o alta companie care a luat decizia de a evita zona.
"Parerea mea este ca in orice zona unde exista un conflict traficul aerian trebuie inchis", a spus si analistul in aviatice civila Chris Yates.
Ismail Nasarudd, presedintele Uniunii Nationale a Insotitorilor de Zbor din Malaysia a declarat ca trebuie investigat de ce zborului MH17 i s-a permis survolarea spatiului aerian din estul Ucrainei: "Trebuie sa aflam daca Organizatia Internationala de Transport Aerian Civil stia ca exista un risc in a zbura in acel spatiu aerian, si, daca stia, de ce a permis zborurile. De asemenea, vrem sa stim daca Malaysia Airlines a fost o tinta intentionata".
Autoritatea Britanica de Aviatie Civila a avertizat operatorii sa evite zona Donetk, insa Eurocontrol - autoritatea in domeniu a UE - si Organizatia Internationala de Transport Aerian Civil nu au impus o restrictie in estul Ucrainei.
"Niciun membru al echipajului nu a ridicat ingrijorari in a zbura deasupra Ucrainei. Malaysia Airlines, la fel ca alte multe companii, a zburat in aceasta zona, declarata sigura de Organizatia Internationala de Transport Aerian Civil. 150 de companii aeriene foloseau zilnic acelasi corridor", a spus purtatorul de cuvant al Malaysia Airlines.
Sursa: Pro TV
Etichete: Rusia, Ucraina, violente, Malaysia Airlines, mh17, accidente aviatice,
Dată publicare:
21-07-2014 15:14