Mecanicul trenului deraiat din Spania: "Nu sunt atat de nebun incat sa nu franez"
Mecanicul trenului care a deraiat pe 24 iulie in Spania a declarat la audieri ca nu isi poate explica de ce nu a incercat sa reduca viteza inaintea accidentului.
Jose Garzon Amo, mecanicul locomotivei, a recunoscut ca circula cu viteza dubla fata de cea permisa pe acel sector, atunci cand s-a apropiat de curba care a provocat deraierea, informeaza Sky News.
Mecanicul a declarat in fata judecatorului ca "nu isi poate explica" de ce nu a incercat sa reduca viteza inainte de a ajunge la curba:
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
"Nu inteleg de ce nu mi-am dat seama....pur si simplu nu stiu". Jose Garzon Amo a declarat ca, pana in momentul in care trenul a ajuns la curba unde a deraiat, totul functiona corect.
"Nu sunt atat de nebun incat sa nu franez", a spus mecanicul.
Conform Fox News, mecanicul a primit trei avertismente pentru a reduce viteza, cu doua minute inainte de producerea accidentului.
Mecanicul de locomotiva vorbea la telefon cu cateva secunde inaintea accidentului. La ora 20.39.06, trenul avea viteza de 199 km/h, iar la 20.39.15 mecanicul a inceput sa vorbeasca la telefon cu un controlor de trafic.
La ora 20.41.06, cutiile negre inregistrau zgomotul deraierii si o viteza de 179 de km/h. La ora 20.41.10, a fost actionata frana de urgenta, iar trenul rula cu 153 km/h.
Francisco José Garzon Amo, un feroviar experimentat, in varsta de 52 de ani, a fost inculpat pentru "79 de fapte de omucidere prin imprudenta" si eliberat sub control judiciar.