Marile capitale ale lumii vor sa interzica total masinile din cauza poluarii. In cat timp se va intampla asta si unde
Oslo, Paris, Londra, Madrid si Ciudad de Mexico sunt doar cateva din orasele care au in plan in urmatorii ani sa introduca o forma de restrictie, partiala sau totala, pentru autoturisme.
Primarul Madridului Manuela Carmena a declarat la postul de radio Cadena Ser ca vrea ca pana in 2019, la finalul mandatului sau, sa implementeze o lege prin care pe cel mai important bulevard al metropolei, Gran Via, sa aiba acces doar bicicletele, autobuzele si taxiurile. Masura face parte dintr-un plan mai amplu ce isi propune ca toate masinile diesel sa fie interzise in oras, incepand cu 2025, se arata pe site-ul World Economic Forum.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Oslo isi propune ca din 2019 sa interzica total masinile, cu sase ani inainte ca decizia sa se aplice la nivelul intregii Norvegii. Primaria vrea sa modifice 56 de kilometri de drum pentru a putea fi folosite in principal pentru mersul pe bicicleta.
Hamburgul vrea sa faca din mersul pe jos si cu bicicleta principalele moduri de transport ale cetatenilor. Incepand cu 2035, 40% din suprafata orasului va fi o zona fara automobile.
Inca din 1960 Copenhaga a introdus zone exclusiv pentru pietoni, iar acum mai bine de jumatate din populatia orasului merge in fiecare zi la serviciu cu bicicleta. Oamenii au la dispozitie peste 300 de kilometri de piste pentru bicicleta. Pana in 2025 Copenhaga vrea sa reduca emisiile de carbon la zero.
Cand in 2014 Parisul a interzis masinile cu numar par pentru o zi poluarea a scazut cu 30 de procente. Din iulie anul trecut toate masinile mai vechi de 1997 nu mai au voie in centru, in cursul saptamanii.
Din 2025 Atena vrea sa interzica masinile diesel din centrul orasului.
Primarul Londrei vrea sa interzica masinile diesel dupa anul 2020, iar in prezent soferii acestor masini trebuie sa plateasca o taxa de 12,5 dolari pe zi daca vor sa le foloseasca la orele de varf.
Mare parte din strazile aflate in centrul Bruxelles-ului sunt deja exclusiv pietonale, ceea ce face ca zona sa fie a doua cea mai mare arie fara masini din Europa, dupa Copenhaga. Din 2018, masinile diesel mai vechi de 1998 vor fi interzise.
Din aprilie 2016 Ciudad de Mexico a interzis accesul in centru pentru cel putin doua milioane de masini, printru-un sistem de rotatie bazat pe numarul de inmatriculare.
Daca celelalte orase au impus restrictii, politica orasului Vancouver este sa ii incurajeze pe oameni sa foloseasca transportul in comun si mersul pe jos. Inca din 2015 localnicii folosesc masina pentru mai putin de jumatate din drumurile zilnice.
Chiar daca New York-ul nu are de gand sa interzica vreo masina in viitorul apropiat, autoritatile incearca sa mareasca spatiile destinate pietonilor si sa diversifice traseele mijloacelor de transport in comun.
Sursa: Business Insider
Etichete: Capitala, Madrid, masini, londra, paris, poluare, copenhaga, oslo, bruxelles, orase, biciclete, pietoni, mijloace de transport in comun,
Dată publicare:
03-03-2017 14:37