Luxul sfideaza criza. Bogatii planetei din ce in ce mai pretentiosi
Piata luxului a trecut fara cutremure serioase prin recesiunea economica. Insa cei care vand produse pentru bogati stiu ca nu e cazul sa se lase pe tanjala. Trebuie sa se adapteze permanent cererii si sa tina pasul cu inovatiile de ultima ora.
Marci exclusiviste, cunoscute doar pentru un anume tip de produse, au colaborat unele cu altele creand produse comune. De exemplu, maestrul incaltarilor de lux, Manolo Blahnik, a coborat din turnul lui de fildes pentru a-si da mana cu cei de la Liberty of London, dedicati accesoriilor speciale.
In continuare, pentru industria luxului, lumina vine de la Rasarit - Asia, si mai ales China, unde piata produselor exclusiviste va ajunge, potrivit estimarilor, la peste 14 miliarde si jumatate de dolari pana in 2014.
Burberry a luat sub aripa sa toate cele 50 de francize din China, pentru a-si proteja mai bine imaginea. Iar Hermes a mers si mai departe - si-a creat propria marca de lux chinezeasca Shang Xia.