LOST. Avionul disparut din Malaysia, ziua 29. Un semnal pe frecventa cutiilor negre si obiecte plutitoare, in zona de cautare
Cautarile avionului din Malaysia, disparut de o luna, continua sambata atat la suprafata, in sudul Oceanului Indian, cat si sub apa, relateaza CNN amintind ca incercarile sunt cu atat mai disperate cu cat cutiile negre emit semnal 30 de zile.
•Guvernul malaysian, acuzat ca ascunde informatii privind zborul MH370
•O nava echipata cu un dispozitiv de detectare a cutiilor negre a ajuns vineri in zona de cautare a avionului
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
18:00 Dupa semnalul preluat de nave chinezesti, acum, mai multe avioane trimise in zona de cautare au vazut obiecte plutitoare ce par a apartine de Boeingul disparut, scrie CNN.
#BREAKING Chinese air force plane involved in search for MH370 spots several floating objects in search area – Xinhua News Agency reports
— euronews (@euronews) April 5, 2014
14:50 O nava de cautare a chinezilor a descoperit un semnal pe o frecventa de 37,5 kHz in sudul Oceanului Indian, arata agentia de presa nationala Xinhua.
Acest semnal ar putea fi cel emis de cutiile negre, care opereaza pe aceeasi frecventa, in penultima zi in care acestea mai au baterii. Este pana acum cea mai importanta sansa de a descoperi epava aeronavei.
Cei care au dezvoltat tehnologia de emitere a semnalului spun ca frecventa este identica cu cea folosita de cutiile negre ce inregistreaza ultimele 30 de minute de dialog dintre piloti, dar si jurnalul de zbor.
Oceanograful Simon Boxall avertizeaza insa intr-o declaratie data pentru CNN ca semnalul poate fi si de la alte dispozitive ce folosesc aceeasi frecventa. "Ar putea fi o pista falsa".
BREAKING: China's Xinhua News Agency says Chinese ship searching for missing jet detects 'pulse' signal.
— The Associated Press (@AP) April 5, 2014
10 avioane militare, 3 aparate de zbor civile si 11 nave maritime participa la cautarile de sambata, relateaza CNN. Nava australiana Ocean Shield, destinata cautarilor subacvatice, este echipata cu o sonda de 35 de kilograme atasata la capatul unui cablu, pentru a capta semnalele acustice transmise de cutiile negre. Echipamentul high-tech imprumutat de catre Statele Unite cuprinde o drona submarina prevazuta cu senzori si numita Bluefin-21, dar si un sistem de localizare al cutiilor negre, numit Towed Pinger Locator 25 care poate scana pana la o adancime de 6.000 de metri, sub apa.
Conform Sky News, autoritatile malaysiene sunt disparate pentru ca bateriile de la cutiile negre inceteaza sa mai transmita semnale la aprox. 30 de zile dupa prabusire."Ne apropiem de termenul in care bateriile cutiilor expira" a declarat un oficial australian pentru Sky News adaugand ca acestea pot fi gasite si dupa ce nu mai emit semnal insa este "incredibil de dificil". Cele doua cutii negre ale avionului sunt vitale in reconstructia accidentului, ajutandu-i pe anchetatori sa stabileasca ce s-a intamplat exact in cabina de control, in ultimele minute, inainte de prabusire.
Disparitia zborului MH370
Zborul MH370 al Malaysia Airlines a disparut la 8 martie la scurt timp dupa ce a decolat din Kuala Lumpur cu 239 de persoane la bord, dintre care 227 de pasageri, in directia Beijing.
Zborul MH370 plecat din Kuala Lumpur spre Beijing si-a schimbat din motive necunoscute traseul de zbor, indreptandu-se spre vest, survoland Malaysia, spre stramtoarea Malacca. Din acel moment, avionul nu a mai fost detectat de aparatele radar.
Malaysia a anuntat oficial la 25 martie ca avionul "a sfarsit in Oceanul Indian", fara ca vreun element material sa confirme acest scenariu.
Numeroase obiecte plutind pe ape au fost reperate, fara sa se poata stabili insa ca acestea apartin avionului Malaysia Airlines.
Printre pistele explorate pentru a explica pierderea avionului Boeing, cea a unui act disperat al pilotului concentreaza atentia unei parti a anchetatorilor, care incearca sa inteleaga de ce doua sisteme de comunicare cruciale ale avionului cu solul (ACARS si transponderul) au fost intrerupte la un interval de cateva minute.
Sursa foto: www.graphicnews.com
Sursa: CNN
Etichete: cautari, malaysia, kuala lumpur, avion disparut, zborul MH370,
Dată publicare:
05-04-2014 11:16