La o bibliotecă din Statele Unite cititorii pot lua cărțile rezervate de la o fereastră drive-in
La o bibliotecă din Statele Unite cititorii pot lua cărțile rezervate telefonic sau online după ce stau la coadă în mașină, ca la fast-food.
După ce a fost închisă zeci de ani fereastra de drive-in a bibliotecii din Winsconsin este din nou deschisă. Pasionaţii de lectură și-au dat seama că e cea mai bună soluție pe timp de pandemie.
Nathan Phelps, reporter: ”Mă aflu în faţa Bibliotecii Comitatului Brown, din centrul oraşului Green Bay, unde acest drive-in nefolosit a prins viaţă pe perioada pandemiei”.
Dacă doriți să cereți cartofi prăjiți sau un burger la acest drive-in, nu aveți noroc. Angajații de dincolo de ferestră vă pot oferi doar cărți.
David Hunkele, angajat al bibliotecii: ”Este folositor publicului. Oamenii pot să treacă foarte repede pe aici, să stea în maşinile lor, indiferent cum este vremea şi să îşi ridice produsele, pe măsură ce au nevoie de ele. Noi suntem fericiţi să le oferim”.
Fereastra de drive-in a bibliotecii a făcut parte din proiectul iniţial al clădirii construite în anii 70. Timp de aproape un deceniu, cititorii şi-au ridicat cărţile direct din maşină. Când parcarea a fost refăcută, administratorii bibliotecii au închis fereastra, care a stat nefolosită până în vara trecută, când a devenit utilă în contextul pandemiei.
Sarah Sugden, director executiv: ”Când ne-a lovit pandemia, căutam metode cât mai sigure şi sănătoase de a-i conecta pe oameni cu cărţile, şi a fost o oportunitate foarte bună de a reînvia acest serviciu. Şi suntem entuziasmaţi!”
Una dintre angajatele bibliotecii lucrează aici de mai bine de 4 decenii şi a prins vremurile când fereastră era funcţională, în anii 70. Nu credea, însă, că o va mai deschide vreodată.
Mary Jane Herber, anagajată a bibliotecii: ”Când am început să vorbim despre servirea oamenilor în stradă, mi-am adus aminte, pac! avem acea fereastră. Ar fi soluţia perfectă pentru noi. A fost amuzant să îi vedem pe oameni ei ştiau ce trebuie să facă!”
Reprezentanţii bibliotecii spun că reacţia clienţilor le dă speranţe.
Sarah Sugden, director executiv: ”Explorăm şi alte căi şi asta face ca experienţa la fereastra de drive-in să fie amuzantă, captivantă şi puţin ciudată. Este o oportunitate de a ieşi afară şi a face ceva amuzant”.
Clienţii bibliotecii îşi rezervă cărţile online sau la telefon. Apoi sunt anunţaţi de angajaţi când pot veni să ridice comanda bineînţeles, de la fereastră. Celelalte biblioteci din regiune sunt deschise în continuare, dar au un program redus.