Erotismul promovat de artistii internationali, daunator adolescentilor
Imaginile incarcate de erotism care inunda mass media au un impact negativ asupra copiilor! Este avertismentul repetat al psihologilor, care spun ca videoclipurile, jocurile video si revistele de moda deformeaza periculos conceptiile celor mici.
Beyonce, 50 Cent sau fetele de la Sugababes sunt doar cativa dintre artistii care stiu ca senzualitatea se vinde bine. Multi dintre cumparatori sunt adolescenti sau chiar copii, pentru care mesajul este clar: se poarta cat mai sexy.
Aceleasi pericolele pandesc si din paginile revistelor sau din jocurile video. De mici, fetele afla ca trebuie sa fie slabe si imbracate dupa ultima moda, daca vor sa aiba succes.
"Le spunem fetelor ca valoarea lor sta in capacitatea de a atrage un baiat, iar baietii afla ca valoarea lor sta in a privi fetele ca pe niste obiecte. Si apoi ne mai intrebam de ce violenta in randul adolescentilor este atat de ridicata. Presa si publicitatea le vand fetelor o identitate peste masura de sexualizata", spune Linda Papadopoulos, psiholog.
In fata "asaltului" indecentei, oficialii britanici nu stau nici ei cu miinile in san. Au propus masuri care sa limiteze accesul copiilor la internet si reguli stricte in vanzarea hainelor pentru juniori. Insa greul cade tot pe parinti, care trebuie sa fie atenti cum isi cresc pruncii.