Cumpărăturile în supermarket vor fi tot mai simple în viitorul apropiat. Coșul inteligent este cea mai nouă invenție
Cumpărăturile în supermarket se anunță tot mai captivante din punct de vedere al tehnologiei.
Acum 10 ani, nimeni nu și-ar fi putut imagina că ne vom putea scana singuri cumpărăturile la casă.
Pe viitor se anunță noi schimbări. Unele au fost prezentate în cadrul unui târg din Dusseldorf.
Suntem deja obişnuiţi să ne scanăm produsele. Dar noul coș de cumpărături ne scapă inclusiv de acest lucru. Pur și simplu mergem prin supermarket, luam ce ne dorim de pe raft, iar la final ştim exact cât avem de achitat.
Niels Becker, reprezentant Scanbox: „Poți pune totul direct în sacoșă. Nu mai trebuie să apuci produsele de două sau trei ori, pentru că nu mai e nevoie să le pui pe banda de casă, apoi le iei și le pui în sacoșă și ulterior să le aranjezi în mașină. În acest caz, iei direct sacoșa din cărucior, o pui în mașină și gata."
În plus, aceste invenţii ar putea rezolva problema lipsei de personal.
Ralf Landa-Noel, expert în retail: „Oriunde te uiți, vezi anunțuri care spun că trebuie să închidă locația sau că trebuie să închidă un anumit raion pentru că nu mai au angajați. Dar cu toții vrem să putem face cumpărături până la miezul nopții, dacă se poate."
Inteligența artificială a fost implementată în multe dintre magazinele din Germania.
Jan Heikrodt, corespondent RTL: „Știm cu toții: la raionul de legume și fructe trebuie să reținem numărul produsului pentru a-l cântări, dar acum nu mai este nevoie. Pui portocala pe cântar și acesta recunoaște imediat, de unul singur, că este o portocală!"
Totul datorită camerelor video. Dotate cu inteligență artificială, îi urmăresc pe clienți permanent și pot chiar să detecteze dacă cineva nu a plătit un produs sau încearcă să fure.
Ilhami Cantadurucu, expert AI: „AI poate identifica acest lucru și trimite un mesaj către un angajat: „Atenție, culoarul 3!” Poate chiar să facă un video pe tabletă sau pe telefon, arătând exact ce a făcut persoana respectivă."
Nu lipsesc nici reclamele personalizate, în funcţie de cumpărăturile făcute deja.
Jan Heikrodt, corespondent RTL: „Dacă iau niște fulgi de porumb, imediat mi se oferă lapte de migdale. Dacă vreau doar niște chipsuri, A.I. îmi sugerează imediat să cumpăr și o bere. Uimitor!"
Noua tehnologie nu își propune să înlocuiască angajații, ci să le ușureze munca.
Marc Vortmann, NextFM Robotics: „Ei trebuie să transporte produse dintr-un loc în altul. La capitolul curățenie, ei trebuie să curețe suprafețele principale, în timp ce angajații se ocupă de rafturi, colțuri și margini."
La capitolul comunicare însă, mai este loc de îmbunătățiri.
Jan Heikrodt, corespondent RTL: „Vreau doar să știu unde găsesc laptele! Nu pot scoate un răspuns de la acești roboți!"