Cum a platit Starbucks pentru ca mesaje obscene impotriva companiei sa fie facute publice in Londra
Probleme mari de imagine in Marea Britanie pentru Starbucks. Pana si o campanie de Craciun s-a transformat intr-un dezastru de marketing.
Starbucks a incercat recent sa popularizeze hashtag-ul #SpreadTheCheer - Distribuie Bucuria - pe Twitter intr-o campanie de Craciun. In schimb, compania s-a trezit cu enorm de multe critici la adresa taxelor foarte mici pe care gigantul american le plateste si mai ales a modului in care sunt tratati angajatii.
Ce e si mai rau, scrie Telegraph, e ca aceste mesaje sunt afisate deasupra Muzeului National de Istorie din Londra, unde Starbucks a instalat un panou publicitar.
Intr-un mesaj trimis catre Huffington Post, un purtator de cuvant al Starbucks si-a cerut scuze pentru mesajele obscene afisate pe acel panou. Acum, compania incearca sa-si schimbe filtrul prin care trec mesajele.
Criticile vin dupa ce s-a aflat ca Starbucks a platit doar 8,6 milioane de lire in taxe in ultimii 14 ani, in ciuda faptului ca au peste 700 de cafenele in toata tara. In plus, compania e pusa la zid pentru ca vrea sa taie din banii pe care ii primesc angajatii aflati in concediu medical sau maternal.
Starbucks' anti labor behaviors mean my good friend has to work three 12 hour shifts two days after giving birth. #spreadthecheer
— Ash Ponders (@ashponders) December 16, 2012
#spreadthecheer support local, independent coffee shops. Not only do they pay their taxes, they offer something more exciting & cheaper.
— Amy. (@thisisamy_) December 16, 2012