Cercetători: Coronavirusul s-a răspândit rapid în lume încă din perioada octombrie-decembrie 2019

Coronavirus

Un studiu genetic efectuat pe mostre prelevate de la peste 7.500 de persoane infectate cu COVID-19 sugerează că noul coronavirus s-a răspândit rapid în lume după ce a apărut în China, în perioada octombrie-decembrie 2019, transmite Reuters.

Cercetători ai Institutului pentru genetică al University College London au identificat aproape 200 de mutaţii genetice recurente ale noului cornavirus SARS-CoV-2, care arată modul în care acesta se adaptează la gazdele umane pe măsură ce se răspândeşte.

”Estimările filogenetice susţin ideea că pandemia de COVID-2 a început undeva în perioada 6 octombrie -11 decembrie 2019, ceea ce corespunde cu momentul în care virusul a fost transmis la oameni”, a scris echipa de cercetători condusă în colaborare de Francois Balloux, într-un studiu publicat în jurnalul Infection, Genetics and Evolution, citat de News.ro.

Balloux a spus că analiza a mai constatat că virusul a suferit şi suferă mutaţii, aşa cum se întâmplă în mod normal în cazul virusurilor, şi că o mare parte din diversitatea genetică globală a virusului care provoacă COVID-19 a fost identificată în toare ţările cele mai afectate de epidemie.

Asta sugerează că SARS-CoV-2 s-a transmis pe scară largă la nivel mondial încă de la începutul epidemiei, a spus cercetătorul.

planeta Marte
Descoperire uimitoare pe Marte. Oamenii de știință au găsit primele dovezi ale unui râu
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

”Toate virusurile suferă mutaţii în mod natural. Mutaţiile în sine nu sunt un lucru rău şi nu este nimic care să sugereze că SARS-CoV-2 suferă mutaţii mai repede sau mai lent decât ar fi fost de aşteptat ”, a spus el. ”Până în prezent, nu putem spune dacă SARS-CoV-2 devine din ce în ce mai letal şi mai contagios”.

Într-un al doilea studiu publicat miercuri, oamenii de ştiinţă de la Universitatea britanică din Glasgow, care au analizat, de asemenea, probele de virus SARS-CoV-2, au declarat că rezultatele lor au arătat că lucrările anterioare care sugerau că există două tulpini diferite erau inexacte.

Un studiu preliminar realizat în martie de oamenii de ştiinţă chinezi sugera că ar putea exista două tulpini ale noului coronavirus care să provoace infecţii, una dintre ele mai ”agresivă” decât cealaltă.
Dar, echipa Glasgow a afirmat, într-o analiză publicată în revista Virus Evolution, că doar un singur tip de virus este în circulaţie.

Peste 3,71 milioane de persoane au fost infectate cu noul coronavirus la nivel global şi 258.186 au murit, potrivit datelor Reuters. Cazurile au fost raportate în peste 210 ţări şi teritorii, de la identificarea pentru prima oară în China, în decembrie 2019.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
Cercetătorii studiază sângele de lamă în căutarea unui tratament împotriva COVID-19

Winter, un mascul de lamă, s-ar putea dovedi util în cercetările ce vizează descoperirea unui tratament pentru COVID-19, potrivit unor oameni de ştiinţă din Belgia şi din Statele Unite, au anunţat miercuri seară jurnaliştii de la Reuters.

Oamenii de știință au descoperit primele dovezi ale unui râu de pe Marte , care a existat timp de mai bine de 100.000 de ani.

A fost descoperit un anticorp uman ce blochează infecţia cu SARS-CoV-2. Cum oprește virusul

O echipă de cercetători a identificat un anticorp monoclonal uman care împiedică virusul SARS-CoV-2 să infecteze culturile de celule, ceea ce reprezintă un prim pas spre dezvoltarea unui tratament împotriva COVID-19, potrivit revistei Nature.

Descoperirea care explică de ce au murit mai mulți pacienți de COVID-19, deși se vindecaseră

Noul coronavirus ar putea rămâne în plămânii pacienţilor aparent vindecaţi şi care nu mai prezintă simptome, fără ca acest lucru să poată fi depistat prin testele convenţionale, potrivit unui studiu realizat de un grup de cercetători chinezi.

Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții.

Situație de urgență în Slănic Prahova, după surparea străzii din centru. Localitatea stă pe un uriaș zăcământ de sare

Este alertă în Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.

STENOGRAME din cazul discipolului lui Bivolaru. Cum și-a mințit o victimă că a salvat-o de la moarte deblocând o chakră

Un instructor de yoga din București, considerat discipol al lui Gregorian Bivolaru, este acuzat fapte grave.