Cauzele catastrofei feroviare din Spania. Primele ipoteze ale anchetatorilor
Anchetatorii incep sa puna informatiile cap la cap, in incercarea de a stabili cauzele catastrofei feroviare soldate cu 80 de morti la Santiago de Compostela.
Mecanicul care ar fi recunoscut ca avea 190 de kilometri pe ora atunci cand a deraiat intr-o curba periculoasa va fi audiat vineri in spital, in prezenta unui avocat.
Intre timp, continua procesul dificil al identificarii celor decedati si s-a confirmat ca pe lista victimelor figureaza si un cetatean american.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Catastrofa feroviara cu 80 morti in Spania. Prima inregistrare cu momentul in care trenul a deraiat
Ministerul nostru de Externe nu are deocamdata informatii ca printre victime s-ar afla si romani.
Experienta de 30 de ani nu i-a fost de niciun folos mecanicului care conducea trenul. Lucra de un an pe traseul Madrid-Ferrol, asa ca ii cunostea, teoretic, fiecare metru.
Michelangelo Cilleros, sindicalist: ''Sunt mecanici cu experienta, stiau foarte bine de limita de viteza de 80 de kilometri din aceasta curba, nu era o noutate''.
Trenul groazei era unul de mare viteza, dar portiunea pe care se afla avea regim normal, lucru care starnise ingrijorare inca de la inaugurarea liniei.
Miguel Murado, jurnalist spaniol: ''Oamenii care au calatorit in ziua aceea au spus ca e periculos ca trenul trebuie sa treaca de la 200 de kilometri pe ora la 80, in numai cateva secunde, iar mecanicul avea de executat o manevra foarte complicata''.
Desi ancheta se concentreaza pe viteza excesiva, nu sunt excluse nici alte ipoteze precum prezenta unui obiect pe sine, sau o defectiune tehnica.
Michelangelo Cilleros, sindicalist: ''Nu s-a analizat cutia neagra a trenului, care ne va spune daca avea viteza prea mare sau nu, daca a existat o problema de infrastructura si asa mai departe. Pana acum nu avem decat supozitii''.
Cateva zeci de colegi de-ai mecanicilor care conduceau trenul s-au adunat intr-o gara de Barcelona, in semn de solidaritate cu acestia.
Regele Juan Carlos si Regina Sofia au vizitat aseara un spital din Santiago de Compostela unde sunt internati majoritatea ranitilor.
Regele Juan Carlos al Spaniei: ''Intreaga Spanie e ingrijorata. Toti spaniolii simt durerea rudelor celor decedati''.
Joi dupa-amiaza, sute de pelerini, localnici si turisti, s-au adunat spontan in centrul orasului ca sa-si arate solidaritatea cu familiile victimelor.