Canalul Suez, complet blocat de o navă înţepenită. Ce se întâmplă cu zecile de mii de oi din România

×
Codul embed a fost copiat

11 vapoare cu zeci de mii de oi din România, exportate în Arabia Saudită și țări din Golful Persic, stau de aproape o săptămână blocate în zona Canalului Suez, după ce o ambarcațiune de tip cargo a rămas înțepenită de-a curmezișul.

Animalele, înghesuite în cală, nesupravegheate de niciun veterinar, rabdă de foame și de sete, susțin reprezentanții unor societăți de protecție, însă exportatorii susțin că situația nu e atât de gravă.

Cele 11 nave au plecat din Portul Midia de mai bine de zece zile cu destinația Indonezia, Arabia Saudită și mai multe țări din Golful Persic.

Din Marea Neagră vasele au traversat Mediterana prin Marea Egee, dar de cinci zile s-au blocat în Canalul Suez, după ce o navă cargo de 400 de metri lungime a încurcat total navigația.

Gabriel Păun, reprezentant Animals International: „Este o permanentă luptă pentru supraviețuire. Animalele trăiesc în propriile excremente, nu au suficient loc să se miște în libertate și odată ce încep să apară probleme cu resursele de apă și de hrană, încep să se împingă unele în altele și atunci survine moartea. În a doua parte a săptămânii viitoare se anunță începerea caniculei, adică se va depăși pragul maxim de stres pe care animalele îl suportă.”

Citește și
130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA
130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Pe vapor nu există un medic veterinar, pentru că legislația impune prezența unui doctor doar dacă afară sunt 35 de grade Celsius.

Robert Chioveanu, președinte ANSVSA: „În cazul în care canalul nu va fi deblocat și nu se poate debarca animalele în alte porturi din apropiere, să mergem pe a treia opțiune, reîntoarcerea animelelor de unde au plecat.”

Doar că, în acest caz, ar apărea altă problemă.

Robert Chioveanu, președinte ANSVSA: „Animalele au devenit proprietatea acelui destinatar, nu mai sunt în proprietatea exportatorului de aici. Acolo s-au făcut operațiunile necesare, ca să se scadă de aici, din baza de date.”

Exportatorii spun că animalele nu vor muri de foame.

Ikandar Saad, administrator firmă de export de animale: „Noi am pus mâncare pentru 15 zile. Astăzi mai are mâncare pentru cinci zile.”

În ultimele 24 de ore s-au făcut tot felul de manevre pentru a debloca situația, însă toate încercările au eșuat.

Adrian Mihălcioiu, reprezentant ITF România: „Dacă nu va reuși această operațiune, atunci trebuie să intervină o altă metodă de ușurare a navei, adică de descărcae a containerelor, ceea ce înseamnă o operațiune destul de grea și asta ia mai mult timp, probabil două săptămâni.”

România este țara care exportă cel mai mult în țările arabe.

După incidentul din 2019 din Portul Midia, când o navă încărcată cu peste 14.000 de oi a eșuat și aproape toate animalele au murit, a existat o campanie susținută de petiții pentru interzicerea acestui tip de transport, considerat barbar.

Legea însă a rămas la fel de permisivă.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Canalul Suez, blocat complet din cauza unei nave eșuate
Canalul Suez, blocat complet din cauza unei nave eșuate

Canalul Suez, blocat complet din cauza unei nave eșuate

130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA
130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA

La nivelul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situaţia generată de blocarea temporară a Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale.

FOTO. Traseul bizar al navei care a rămas blocată în canalul Suez. Ce s-a văzut pe GPS
FOTO. Traseul bizar al navei care a rămas blocată în canalul Suez. Ce s-a văzut pe GPS

Autoritățile se chinuie de trei zile să deblocheze un portcontainer care a eşuat în Canalul Suez, una dintre cele mai frecventate rute din lume, pe care aşteptau zeci de nave.

O navă uriașă, lungă cât patru terenuri de fotbal, a rămas blocată în malul canalului Suez
O navă uriașă, lungă cât patru terenuri de fotbal, a rămas blocată în malul canalului Suez

O navă uriașă pentru transportul containerelor, lungă cât 4 terenuri de fotbal, a rămas încastrată de-a curmezișul în malul canalului Suez, blocând una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina
Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina

Preşedintele ales al SUA, Donald Trump, a promis joi o "armată puternică" şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina.

Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025
Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025

Analiștii Institutului pentru Studiul Războiului (ISW) au indicat că economia Rusiei urmează să se confrunte, cel mai probabil, cu provocări semnificative din cauza războiului din Ucraina și a sancțiunilor occidentale.