Canalul Suez, complet blocat de o navă înţepenită. Ce se întâmplă cu zecile de mii de oi din România

×
Codul embed a fost copiat

11 vapoare cu zeci de mii de oi din România, exportate în Arabia Saudită și țări din Golful Persic, stau de aproape o săptămână blocate în zona Canalului Suez, după ce o ambarcațiune de tip cargo a rămas înțepenită de-a curmezișul.

Animalele, înghesuite în cală, nesupravegheate de niciun veterinar, rabdă de foame și de sete, susțin reprezentanții unor societăți de protecție, însă exportatorii susțin că situația nu e atât de gravă.

Cele 11 nave au plecat din Portul Midia de mai bine de zece zile cu destinația Indonezia, Arabia Saudită și mai multe țări din Golful Persic.

Din Marea Neagră vasele au traversat Mediterana prin Marea Egee, dar de cinci zile s-au blocat în Canalul Suez, după ce o navă cargo de 400 de metri lungime a încurcat total navigația.

Gabriel Păun, reprezentant Animals International: „Este o permanentă luptă pentru supraviețuire. Animalele trăiesc în propriile excremente, nu au suficient loc să se miște în libertate și odată ce încep să apară probleme cu resursele de apă și de hrană, încep să se împingă unele în altele și atunci survine moartea. În a doua parte a săptămânii viitoare se anunță începerea caniculei, adică se va depăși pragul maxim de stres pe care animalele îl suportă.”

Citește și
130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA
130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA

Pe vapor nu există un medic veterinar, pentru că legislația impune prezența unui doctor doar dacă afară sunt 35 de grade Celsius.

Robert Chioveanu, președinte ANSVSA: „În cazul în care canalul nu va fi deblocat și nu se poate debarca animalele în alte porturi din apropiere, să mergem pe a treia opțiune, reîntoarcerea animelelor de unde au plecat.”

Doar că, în acest caz, ar apărea altă problemă.

Robert Chioveanu, președinte ANSVSA: „Animalele au devenit proprietatea acelui destinatar, nu mai sunt în proprietatea exportatorului de aici. Acolo s-au făcut operațiunile necesare, ca să se scadă de aici, din baza de date.”

Exportatorii spun că animalele nu vor muri de foame.

Ikandar Saad, administrator firmă de export de animale: „Noi am pus mâncare pentru 15 zile. Astăzi mai are mâncare pentru cinci zile.”

În ultimele 24 de ore s-au făcut tot felul de manevre pentru a debloca situația, însă toate încercările au eșuat.

Adrian Mihălcioiu, reprezentant ITF România: „Dacă nu va reuși această operațiune, atunci trebuie să intervină o altă metodă de ușurare a navei, adică de descărcae a containerelor, ceea ce înseamnă o operațiune destul de grea și asta ia mai mult timp, probabil două săptămâni.”

România este țara care exportă cel mai mult în țările arabe.

După incidentul din 2019 din Portul Midia, când o navă încărcată cu peste 14.000 de oi a eșuat și aproape toate animalele au murit, a existat o campanie susținută de petiții pentru interzicerea acestui tip de transport, considerat barbar.

Legea însă a rămas la fel de permisivă.

Articol recomandat de sport.ro
O bătaie de joc românească: tatăl lui David Popovici le-a povestit francezilor cum politicul voia să profite de băiatul lui
O bătaie de joc românească: tatăl lui David Popovici le-a povestit francezilor cum politicul voia să profite de băiatul lui
Citește și...
Canalul Suez, blocat complet din cauza unei nave eșuate
Canalul Suez, blocat complet din cauza unei nave eșuate

Canalul Suez, blocat complet din cauza unei nave eșuate

130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA
130.000 de animale din România ar putea muri pe vapoare, în Suez. Celulă de criză la ANSVSA

La nivelul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situaţia generată de blocarea temporară a Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale.

FOTO. Traseul bizar al navei care a rămas blocată în canalul Suez. Ce s-a văzut pe GPS
FOTO. Traseul bizar al navei care a rămas blocată în canalul Suez. Ce s-a văzut pe GPS

Autoritățile se chinuie de trei zile să deblocheze un portcontainer care a eşuat în Canalul Suez, una dintre cele mai frecventate rute din lume, pe care aşteptau zeci de nave.

O navă uriașă, lungă cât patru terenuri de fotbal, a rămas blocată în malul canalului Suez
O navă uriașă, lungă cât patru terenuri de fotbal, a rămas blocată în malul canalului Suez

O navă uriașă pentru transportul containerelor, lungă cât 4 terenuri de fotbal, a rămas încastrată de-a curmezișul în malul canalului Suez, blocând una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume.

Recomandări
Negocieri tensionate. Provocările viitorului guvern: datorie publică de 53% din PIB, taxe mărite, salarii înghețate
Negocieri tensionate. Provocările viitorului guvern: datorie publică de 53% din PIB, taxe mărite, salarii înghețate

Au apărut tensiuni între partidele pro-europene după o nouă rundă de negocieri pentru viitorul guvern. După o ședință comună, cei din USR au spus că datele despre bugetul de anul următor prezentate de ministrul de Finanțe au fost neclare.  

Românii au declarat câștiguri de peste 700 milioane lei din tranzacții cu criptomonede. Cât de mari ar fi tranzacțiile totale
Românii au declarat câștiguri de peste 700 milioane lei din tranzacții cu criptomonede. Cât de mari ar fi tranzacțiile totale

Românii au declarat la ANAF anul trecut câștiguri din tranzacții cu monede virtuale de peste 700 de milioane de lei.

Oficial. Primarul general Nicușor Dan va candida la președinția României ca independent: ”Este un moment de cumpănă”
Oficial. Primarul general Nicușor Dan va candida la președinția României ca independent: ”Este un moment de cumpănă”

Primarul general al Capitalei Nicușor Dan a anunțat, luni, într-o conferință de presă, că intenționează să candideze la Președinția României ca independent.