Animație grafică: cum s-a prăbușit Boeing-ul 737. Anunțul făcut de CEO-ul companiei

×
Codul embed a fost copiat

Cei doi piloți ai Ethiopian Airlines s-au chinuit timp de 6 minute să controleze avionul Boeing 737 MAX prăbușit în martie, trecând printr-o serie de proceduri arată raportul preliminar consultat de CNN.

Piloţii zborului Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit la 10 martie, omorând 157 de oameni, au executat ”în mai multe rânduri” procedurile de urgenţă recomandate de Boeing.

Avionul aparţinând Ethiopian Airlines s-a prăbuşit la sud de Addis Abeba la şase minute după ce a decolat, la 10 martie. Toţi pasagerii şi membrii echipajului - de 35 de naţionalităţi - au murit în această catastrofă.

Boeing trebuie să revadă sistemul automat de control instalat pe modelul de avion 737 MAX, se arată în concluzia raportului întocmit de comisia de anchetă etiopiană şi prezentat joi presei de către ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges.

Ce arată raportul etiopian: piloții sunt exonerați, vinovat este sistemul MCAS al Boeing

Raportul mai menţionează că piloţii au urmat corect procedura indicată de Boeing pentru situaţia cu care s-au confruntat, dar cu toate acestea nu au reuşit să controleze avionul.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Concluziile se referă la o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737.

Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Raportul preliminar va fi confruntat cu cel al celuilalt accident în care a fost implicat anul trecut un avion de acelaşi tip al companiei indoneziene Lion Air, soldat cu 189 de morţi.

La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.

Administraţia Aviaţiei Federale a SUA (FAA), care a fost criticată pentru modul în care a omologat sistemul MCAS, a declarat că investigaţia încă nu este finalizată şi că încă nu sunt elucidate toate aspectele acestui accident.

CEO-ul Boeing își cere scuze și admite rolul jucat de MCAS în cele două prăbușiri

 

 

Dennis Muilenburg, CEO-ul de la Boeing și-a cerut scuze pentru cele 346 de vieți pierdute în accidentele aviatice din Indonezia și Etiopia, în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX 8.

Într-o scrisoare publicată pe site-ul companiei, Muilenburg admite rolul jucat de sistemul MCAS în prăbușirea celor două aeronave Boeing și și-a cerut scuze, relatează Washington Post.

”Nouă, la Boeing, ne pare rău pentru viețile pierdute în recentele accidente cu 737 Max” a scris el. ”Nu-mi amintesc un moment mai sfâșietor în toată cariera mea la această companie” a mai completat oficialul.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

 

Sursă video: CNN

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
O țară NATO a fost invitată să devină „parteneră” a comunității BRICS. Rusia și China, printre statele membre
O țară NATO a fost invitată să devină „parteneră” a comunității BRICS. Rusia și China, printre statele membre

Turciei i-a fost oferit statutul de „țară parteneră” din partea grupului de națiuni BRICS, a anunțat ministrul turc al Comerțului, Omer Bolat.

Iranul vrea să deschidă o clinică pentru „vindecarea” femeilor care refuză hijabul. „Va fi o închisoare”
Iranul vrea să deschidă o clinică pentru „vindecarea” femeilor care refuză hijabul. „Va fi o închisoare”

Iran intenţionează să deschidă o „clinică de tratament” pentru femeile care sfidează legile privind purtarea obligatorie a hijabului, ce impun acestora să îşi acopere capul în public.

 

„Sunt fete, nu soții”. Columbia interzice complet căsătoriile între minori, după o luptă legislativă de 17 ani
„Sunt fete, nu soții”. Columbia interzice complet căsătoriile între minori, după o luptă legislativă de 17 ani

Parlamentarii columbieni au aprobat un proiect de lege pentru eradicarea căsătoriilor între copii, după 17 ani de dezbateri aprinse și opt încercări eșuate de aprobare a legii.

 

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.