Animație grafică: cum s-a prăbușit Boeing-ul 737. Anunțul făcut de CEO-ul companiei
Cei doi piloți ai Ethiopian Airlines s-au chinuit timp de 6 minute să controleze avionul Boeing 737 MAX prăbușit în martie, trecând printr-o serie de proceduri arată raportul preliminar consultat de CNN.
Piloţii zborului Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit la 10 martie, omorând 157 de oameni, au executat ”în mai multe rânduri” procedurile de urgenţă recomandate de Boeing.
Avionul aparţinând Ethiopian Airlines s-a prăbuşit la sud de Addis Abeba la şase minute după ce a decolat, la 10 martie. Toţi pasagerii şi membrii echipajului - de 35 de naţionalităţi - au murit în această catastrofă.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Boeing trebuie să revadă sistemul automat de control instalat pe modelul de avion 737 MAX, se arată în concluzia raportului întocmit de comisia de anchetă etiopiană şi prezentat joi presei de către ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges.
Ce arată raportul etiopian: piloții sunt exonerați, vinovat este sistemul MCAS al Boeing
Raportul mai menţionează că piloţii au urmat corect procedura indicată de Boeing pentru situaţia cu care s-au confruntat, dar cu toate acestea nu au reuşit să controleze avionul.
Concluziile se referă la o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737.
Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Raportul preliminar va fi confruntat cu cel al celuilalt accident în care a fost implicat anul trecut un avion de acelaşi tip al companiei indoneziene Lion Air, soldat cu 189 de morţi.
La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.
Administraţia Aviaţiei Federale a SUA (FAA), care a fost criticată pentru modul în care a omologat sistemul MCAS, a declarat că investigaţia încă nu este finalizată şi că încă nu sunt elucidate toate aspectele acestui accident.
CEO-ul Boeing își cere scuze și admite rolul jucat de MCAS în cele două prăbușiri
Dennis Muilenburg, CEO-ul de la Boeing și-a cerut scuze pentru cele 346 de vieți pierdute în accidentele aviatice din Indonezia și Etiopia, în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX 8.
Într-o scrisoare publicată pe site-ul companiei, Muilenburg admite rolul jucat de sistemul MCAS în prăbușirea celor două aeronave Boeing și și-a cerut scuze, relatează Washington Post.
”Nouă, la Boeing, ne pare rău pentru viețile pierdute în recentele accidente cu 737 Max” a scris el. ”Nu-mi amintesc un moment mai sfâșietor în toată cariera mea la această companie” a mai completat oficialul.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursă video: CNN
Sursa: StirilePROTV
Etichete: prabusire, avion, boeing, raport, 737 max, Ethiopian Airlines,
Dată publicare:
05-04-2019 11:06