Taxati pe nedrept pentru daune auto pe care nu le-au facut. Ce a patit o tanara care a inchiriat o masina in Germania
Vrem servicii ca in alte tari, dar nu miscam un deget sa le obtinem. Sa nu ne miram ca serviciile medicale si transportul sunt la pamant, noi suntem umiliti prin institutii si ocupam ultimul loc in Europa la drumuri.
Inspectorul PRO si-a propus sa lupte pentru ca drepturile fiecaruia sa fie respectate, insa si dumneavoastra, trebuie sa procedati la fel. Azi va prezentam aventurile celor care calatoresc mult cu masini inchiriate. Serviciile "rent-a-car" sunt vitale acolo unde nu vrem sau nu putem sa folosim masina personala. Mare grija insa cand semnati contracte stufoase pe care fie nu le cititi de la cap la coada, fie nu le intelegeti. Sa nu va trezi in final ca sunteti buni de plata pentru daune auto de care nu sunteti raspunzatori.
Povestea Mihaelei ridica problema inchirierilor auto. De 8 ani, apeleaza la firma Avis, atunci cand calatoreste in strainatate si sustine ca nu o data i s-a intamplat sa fie taxata pe nedrept pentru daune auto pe care nu le-a facut.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Mihaela: "Anul acesta am avut cea mai dificila situatie. Am inchiriat o masina din Germania. Dar nu am verificat atingand masina cm cu cm pe toata suprafata. Cand am returnat masina, personalul a verificat cu mana toata masina si a constatat o mica umflatura. Mi s-a spus ok veti fi debitata cu suma de 950 de euro, lucru care s-a si intamplat. "
Femeia sustine ca reprezentantii firmei din Germania nu i-au oferit nicio dovada sau justificare, inainte de a-i retrage banii de pe card.
Mihaela: "Am zis platesc ok, dar prezentati-mi dovada ca eu am facut acea umflatura, umflatura care nici ca se putea vedea cu ochiul liber. A fost o situatie neplacuta, m-am considerat nedreptatita si am luptat pentru a se face dreptate."
Intoarsa in tara, lupta pentru dreptate, cum o numeste ea, a dat-o cu ajutorul inspectorilor de la protectia consumatorului. Banii i-au fost, in cele din urma, returnati. Dar, cu toate acestea, reprezentantii companiei sustin ca adevarul e la mijloc.
Reacia AVIS: "Dansa nu a tratat cu suficienta atentie operatiune de verificare a masinii. In momentul in care eu va plimb in jurul masinii si va spun nu are nicio lovitura e perfecta, eu ca client cand mi se prezinta un obiect apoi mi se arata pe contrac si ma intrebati ati vazut ceva si semnez ca nu are nimic masina, e complicat acum sa ne intoarcem si sa zicem daca a fost sau nu adevarat. Este o situatie asumata de ambele parti. Este foarte posibil ca daca doamna afirma ca nu a lovit masina sa fi fost lovita in parcare."
Centrul European al Consumatorilor Romania: "Majoritatea reclama faptul ca nu li s-au spus anumite informatii inainte de a semna contractual. O informatie importanta ar fi depozitul pe care trebuie sa il lase garantie la firma de inchirieri. "
Reactia AVIS: "Am sesizari de la clienti din cauza acestor neconcordante intre ce au stiut ca vor primi si ce au primit si pentru ce au semnat ca sunt de accord sa plateasca. Vin acasa se uita ca era tarifata la 300 de euro si factura a venit de 450. Da uite ca el a vazut si a si semnat ca e de acord sa plateasca. Agentul care va intampina la birou va prezinta si ce alte lucruri puteti sa aveti fata de rezervarea pe care ati facut-o."
Asadar, suma inchirierii creste proportional cu serviciile suplimentare contractate. Gps-ul va va costa 10 euro pe zi, un scaun pentru copil, alti 10 euro zilnic, iar o asigurare - care va reduce raspunderea in cazul unui accident - poate ridica nota de plata cu inca 20 de euro pe zi. Astfel suma finala poate fi dubla fata de rezervarea de acasa.
Centrul European al Consumatorilor Romania:"O alta problema ar fi asigurarea care de multe ori nu e anuntata inainte sau li se spune ca suma este mai mica."
Acesta este si cazul lui Isac. Tanarul povesteste ca a rezervat o masina in Italia si, odata ajuns la fata locului, compania i-a cerut o asigurare de 8 ori mai mare, decat pretul stabilit in momentul rezervarii. Isac: "Am rezervat-o la un pret destul de bun spun eu, nu era descrisa nicio gaarantie dar cand am ajuns acolo mi s-a solicitat 1900 de euro, initial am zis ca astia sunt toti banii mei asa ca mi-au propus o asigurare suplimentara care te ferea de orice taxa in caz de furt care era iar vreo 400 de euro pentru o saptamana."
Centrul European al Consumatorilor Romania: "Am avut un caz cand li s-a spus ca pretul inchirierii este de 100 de euro, dar nu spunea in contract ca e doar 60 km pe zi si trebuia sa plateasca suplimentar. "
O astfel de poveste are Dragos. Acest tinar avea nevoie de o masina in Lisabona. A apelat la serviciile firmei Rentalcars si a facut rezervarea de pe telefonul mobil.
Dragos: "Informatiile erau oarecum ascunse pe site, in modalitatea de vizualizare de pe telefon, era o limitare de km adica aveam voie sa facem 60 km pe zi cu masina respectiva si ce era peste se platea cu 0,5 centi pe km. Si am incercat sa anulam, momentul in care ni s-a spus ca trebuie sa platim 200 de euro adica plata pe 3 zile. Cea mai putin costisitoare varianta era sa anulam rezervarea. Am anulat rezervarea si am gasit o alta companie. "
Din fericire si el si-a recuperat banii, dar numai dupa ce reprezentantii Centrului European al consumatorului au deschis o ancheta.
Dragos: "Ei profita de naivitatea unor clienti si fac bani de pe urma lor pentru ca nu toti merg mai departe cu procedurile. "
Cazul nu e singular. Impotriva firmei Rentalcars exista si un grup pe Facebook in care soferi, din mai multe tari, sustin ca firma ar profita de clientii care nu stiu sa interpreteze corect contractul de inchiriere. Contactati de o echipa PRO TV, cei de la Rentalcars nu au dat pana acum nicio explicatie cu privire la problemele intampinate de clientii lor.
Nu in ultimul rand, fiti atenti si la ofertele de tip fly&rent! Ideea de a pleca intr-o vacanta si de a avea apoi la dispozitie o masina care sa va astepte chiar in aeroport suna bine. Dar si aici va puteti lovi de probleme.
Centrul European al Consumatorilor Romania: "Sa cerem inainte informatii referitoare la asigurare si ce presupune asigurarea, despre depozit, ce presupune si ce acopera, sa stim ce se intampla daca masina se strica in timp ce o folosim. Nu exista sanctiuni, nu exista despagubiri, numai sa primesti pretul corect si banii inapoi in cazul in care ai platit mai multi. "
Chiar daca nu e usor sa va faceti dreptate intr-o tara straina, nu renuntati! Exista legi internationale care trebuie respectate de toata lumea si institutii in tara platite si obligate sa va sustina.