Vanzarile din SUA in campania Black Friday au crescut cu 13%, la 59 miliarde de dolari

Black Friday

Cheltuielile totale ale americanilor in cele patru zile ale campaniei Black Friday, care marcheza startul sezonului de vanzari de iarna, au crescut cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari.

In acelasi timp, vanzarile online au depasit vineri pentru prima data 1 miliard de dolari.

Retailerii au raportat un avans consistent al vanzarilor in weekend-ul Black Friday, care incepe joi seara de Ziua Recunostintei si se incheie duminica, cu mai multi clienti in magazine, dar si un interes mai ridicat pentru discount-urile oferite online, scrie cotidianul Wall Street Journal.

Avansul cheltuielilor nu a fost insa la fel de robust ca in anul anterior, iar unii indicatori au aratat declinul vanzarilor in magazine in ziua de vineri, Black Friday, ridicand semne de intrebare daca nu cumva strategiile retailerilor atrag in aceast interval cheltuieli care ar fi avut loc in urmatoarea perioada.

Retailerii cu prezenta online solida au fost cei mai bine pozitionati pentru a castiga: pentru prima data, mai mult de jumatate din consumatori au afirmat ca au cumparat de pe internet in cele patru zile. Doar vineri, cheltuielile online au trecut, pentru prima data, de 1 miliard de dolari, potrivit datelor firmei de analiza comScore Inc.

Citește și
black friday magazine
Surprizele de pe rafturi pentru romanii care visau la reduceri de Black Friday
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Cheltuielile totale pentru cele patru zile s-au ridicat la 59,1 miliarde de dolari, cu 13% mai mult fata de acelasi interval anul trecut, a anuntat Federatia Nationala a Retailerilor. Anul trecut, vanzarile au crescut cu 16%.

Un sondaj realizat pentru organizatia retailerilor de firma BIGinsight a aratat cheltuieli medii de 423 dolari pe parcursul weekend-ului pentru fiecare consumator, in urcare cu 6% raportat la 398 dolari anul trecut.

Un debut in forta al sezonului de vanzari de iarna nu inseamna neaparat o crestere a cheltuielilor in acest interval, noteaza Wall Street Journal. Unii retaileri sunt preocupati ca sezonul de iarna va avea rezultate slabe.

"Ma tem ca educam consumatorul sa cumpere doar in acest weekend", a declarat John Abt, coproprietar al retailerului american Abt Electronics. Vanzarile companiei de Black Friday au crescut cu 22%, iar cele online cu 64% de Ziua Recunostintei.

Anul trecut, vanzarile de retail au inceput in forta in noiembrie, cu un avans de 6,7% fata de anul anterior, ritm care a incetinit in decembrie, potrivit datelor Departamentului Comertului. In ultima luna a anului, vanzarile au fost cu 6% mai mari fata de decembrie 2010.

Retailerii se asteapta in acest an la o crestere a vanzarilor mai lenta fata de anul trecut. Federatia Nationala a Retailerilor estimeaza un avans de 4,1% al vanzarilor de iarna, la 596,1 miliarde de dolari, fata de o crestere de 5,6% anul anterior.

Estimarea ar putea fi imbunatatita daca Congresul SUA adopta rapid legislatia necesara pentru reducerea deficitului bugetar, astfel incat sa evite activarea, la inceputul anului urmator a unui set de reduceri de cheltuieli si majorari de taxe.

"Daca se ajunge pana in Ajunul Craciunului, ar putea avea consecinte negative pentru restul sezonului de vanzari", a declarat presedintele organizaatiei retailerilor, Matt Shay.

Vanzarile online din SUA au crescut cu 21% de Black Friday, fata de anul trecut, potrivit diviziei IBM Smarter Commerce. Estimarile firmei iau in calcul date de la 500 de retaileri, inclusiv 50 din cei mai mari 100 de comercianti online.

Totusi, in timp ce numarul de clienti pe online a crescut, valoarea medie a comenzilor a scazut cu 4,7%, la 181 dolari. Numarul mediu de produse incluse intr-o singura comanda a coborat cu 12%, la 5,6 produse, reflectand conditiile de livrare gratuita oferite de comercianti.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Black Friday 2012 in Romania. Problemele pe care clientii le-au intampinat in vanatoarea de oferte
Black Friday 2012 in Romania. Problemele pe care clientii le-au intampinat in vanatoarea de oferte

Am importat o traditie americana si am aplicat-o in cel mai pur stil romanesc. Intra pe bf.stirileprotv.ro pentru a afla toate informatiile despre Black Friday.

Surprizele de pe rafturi pentru romanii care visau la reduceri de Black Friday
Surprizele de pe rafturi pentru romanii care visau la reduceri de Black Friday

Ziua in care ar fi trebuit sa cada preturile s-a transformat in ziua in care au cazut site-urile.

WSJ: Black Friday nu aduce neaparat oferte bune. Ce se intampla de fapt
WSJ: Black Friday nu aduce neaparat oferte bune. Ce se intampla de fapt

Retailerii prezinta campania Black Friday drept o ocazie de face cumparaturi la preturi imbatabile, valabile numai o zi din an, insa o analiza Wall Street Journal/Decide Inc. releva ca multe produse sunt mai ieftine in alte perioade ale anului.
 

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina
Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina

Preşedintele ales al SUA, Donald Trump, a promis joi o "armată puternică" şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina.

Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025
Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025

Analiștii Institutului pentru Studiul Războiului (ISW) au indicat că economia Rusiei urmează să se confrunte, cel mai probabil, cu provocări semnificative din cauza războiului din Ucraina și a sancțiunilor occidentale.