Studiu: Trei sferturi dintre români stau pe Facebook pentru a urmări postările prietenilor. Femeile sunt cele mai active

Studiu: Trei sferturi dintre români stau pe Facebook pentru a urmări postările prietenilor. Femeile sunt cele mai active
Getty

Aproximativ 76% dintre români folosesc reţelele sociale cel mai mult pentru a urmări postările prietenilor, iar cele mai comune activităţi făcute pe acestea sunt urmărirea prietenilor şi reacţionarea la postări cu like-uri, "inimi" sau alte reacţii.

 

 

Potrivit cercetării realizate de Exact Business Solutions, reprezentativă la nivel naţional pentru populaţia utilizatoare de internet, aproximativ jumătate dintre români au comentat la postări şi 41% au postat o poză pe profilul personal în ultimele trei luni.

Totodată, cea mai puţin comună activitate desfăşurată de români pe reţelele sociale este postarea de video-uri sau live-uri, desfăşurată de mai puţin de 10% dintre aceştia.

Citește și
Franța și Facebook sunt în război, din cauza unor campanii de dezinformare din Africa. Ce i-a supărat pe francezi
Un bărbat din Iași a fost obligat de instanță să plătească despăgubiri după ce și-a jignit sora pe Facebook
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Studiul mai arată că femeile sunt în general mai active pe reţelele sociale decât bărbaţii, înregistând diferenţe pozitive pe majoritatea activităţilor.

Astfel, opt din zece femei (80%) au dat like-uri/reacţii/inimi la postări în ultimele trei luni, semnificativ mai multe comparativ cu bărbaţii (71%).

Aproape jumătate dintre femei (47%) au postat o poză pe reţelele sociale în ultimele trei luni, comparativ cu procentajul bărbaţilor, care este semnificativ statistic mai mic (34%).

În acelaşi timp, 44% dintre femei au dat "share" (au distribuit) o poză pe profilul personal, procentaj ce este semnificativ statistic mai mare comparativ cu cel înregistrat de bărbaţi (36%).

Mai mult de o treime dintre femei (34%) au postat un story/o poveste în ultimele trei luni, procent de asemenea semnificativ mai mare comparativ cu cel al bărbaţilor (20%).

Tinerii (18-30 ani) postează mai multe story-uri, în timp ce persoanele mature (46-65 ani) postează pe profilul personal şi comentează la posturi mai mult, comparativ cu tinerii.

 

Bucureștenii, cei mai activi în urmărirea brandurilor

 

Totodată, persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani au înregistrat procente semnificativ mai mari (comparativ cu cele înregistrate de persoanele mai mature - 46-65 ani) în ceea ce priveşte următoarele activităţi: urmărirea influencerilor pe reţelele sociale - 43%, postarea de story-uri/poveşti - 46%, activităţi care au apărut mai recent în social media.

Pe de altă parte, tinerii sunt mai puţin activi comparativ cu procentele înregistrate de toţi respondenţii în ceea ce priveşte: postarea pe profilul personal (17%), comentarea la postări (37%), precum şi distribuirea unui post pe profilul personal (30%).

"Persoanele mai mature pe de altă parte (46-65 ani) rămân cumva într-o zonă 'tradiţională' în ceea ce priveşte activitatea pe care o desfăşoară pe reţelele sociale, deoarece întreprind mai degrabă activităţi care au apărut odată cu reţelele sociale: comentatul la postări, distribuirea acestora. Dacă ne uităm la cele care sunt mai nou apărute, precum story-urile, vedem că aici avem o activitate foarte scăzută în rândul utilizatorilor maturi, spre deosebire de tineri care sunt foarte activi în această zonă", afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Potrivit aceluiaşi studiu, bucureştenii sunt mai activi în urmărirea brandurilor pe reţelele sociale.

Astfel, 44% dintre bucureşteni au declarat că urmăresc branduri pe reţelele sociale, scor comparativ statistic mai mare decât cel obţinut de total eşantion (32%).

Informaţiile sunt parte a celui de-al optulea val al studiului "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor", realizat de Exact Business Solutions în toamna anului 2020.

Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1.137 de respondenţi.

Aceştia au fost selectaţi din panelul Exact Business Solutions, care conţine 50.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.

Cu experienţă de peste zece ani în marketing research, Exact Business Solutions oferă o gamă largă de metode, tehnici şi instrumente de cercetare, atât pentru studii cantitative, cât şi calitative.

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Interlopii din Murgeni au transmis live pe Facebook cum taie gâtul unui struț. Autoritățile spun că nu au făcut nimic greșit
Interlopii din Murgeni au transmis live pe Facebook cum taie gâtul unui struț. Autoritățile spun că nu au făcut nimic greșit

Mai mulți interlopi din Murgeni au transmis live pe Facebook cum taie gâtul unui strut, ei mărturisind apoi că nici măcar nu le-a plăcut carnea.

Un bărbat din Iași a fost obligat de instanță să plătească despăgubiri după ce și-a jignit sora pe Facebook
Un bărbat din Iași a fost obligat de instanță să plătească despăgubiri după ce și-a jignit sora pe Facebook

Un bărbat din judeţul Iaşi este obligat de către instanță să îi plătească surorii sale despăgubiri de 4.000 de lei din cauza unui mesaj postat pe Facebook și considerat denigrator, scrie Ziarul de Iași.

iLikeIT Topul celor mai ascultați artiști în 2020. Care au fost cele mai comentate subiecte pe Facebook
iLikeIT Topul celor mai ascultați artiști în 2020. Care au fost cele mai comentate subiecte pe Facebook

iLike IT analizează concluziile trase de giganții din tehnologie privind anul 2020.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.