Studiu: Trei sferturi dintre români stau pe Facebook pentru a urmări postările prietenilor. Femeile sunt cele mai active
Aproximativ 76% dintre români folosesc reţelele sociale cel mai mult pentru a urmări postările prietenilor, iar cele mai comune activităţi făcute pe acestea sunt urmărirea prietenilor şi reacţionarea la postări cu like-uri, "inimi" sau alte reacţii.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Potrivit cercetării realizate de Exact Business Solutions, reprezentativă la nivel naţional pentru populaţia utilizatoare de internet, aproximativ jumătate dintre români au comentat la postări şi 41% au postat o poză pe profilul personal în ultimele trei luni.
Totodată, cea mai puţin comună activitate desfăşurată de români pe reţelele sociale este postarea de video-uri sau live-uri, desfăşurată de mai puţin de 10% dintre aceştia.
Studiul mai arată că femeile sunt în general mai active pe reţelele sociale decât bărbaţii, înregistând diferenţe pozitive pe majoritatea activităţilor.
Astfel, opt din zece femei (80%) au dat like-uri/reacţii/inimi la postări în ultimele trei luni, semnificativ mai multe comparativ cu bărbaţii (71%).
Aproape jumătate dintre femei (47%) au postat o poză pe reţelele sociale în ultimele trei luni, comparativ cu procentajul bărbaţilor, care este semnificativ statistic mai mic (34%).
În acelaşi timp, 44% dintre femei au dat "share" (au distribuit) o poză pe profilul personal, procentaj ce este semnificativ statistic mai mare comparativ cu cel înregistrat de bărbaţi (36%).
Mai mult de o treime dintre femei (34%) au postat un story/o poveste în ultimele trei luni, procent de asemenea semnificativ mai mare comparativ cu cel al bărbaţilor (20%).
Tinerii (18-30 ani) postează mai multe story-uri, în timp ce persoanele mature (46-65 ani) postează pe profilul personal şi comentează la posturi mai mult, comparativ cu tinerii.
Bucureștenii, cei mai activi în urmărirea brandurilor
Totodată, persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani au înregistrat procente semnificativ mai mari (comparativ cu cele înregistrate de persoanele mai mature - 46-65 ani) în ceea ce priveşte următoarele activităţi: urmărirea influencerilor pe reţelele sociale - 43%, postarea de story-uri/poveşti - 46%, activităţi care au apărut mai recent în social media.
Pe de altă parte, tinerii sunt mai puţin activi comparativ cu procentele înregistrate de toţi respondenţii în ceea ce priveşte: postarea pe profilul personal (17%), comentarea la postări (37%), precum şi distribuirea unui post pe profilul personal (30%).
"Persoanele mai mature pe de altă parte (46-65 ani) rămân cumva într-o zonă 'tradiţională' în ceea ce priveşte activitatea pe care o desfăşoară pe reţelele sociale, deoarece întreprind mai degrabă activităţi care au apărut odată cu reţelele sociale: comentatul la postări, distribuirea acestora. Dacă ne uităm la cele care sunt mai nou apărute, precum story-urile, vedem că aici avem o activitate foarte scăzută în rândul utilizatorilor maturi, spre deosebire de tineri care sunt foarte activi în această zonă", afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Potrivit aceluiaşi studiu, bucureştenii sunt mai activi în urmărirea brandurilor pe reţelele sociale.
Astfel, 44% dintre bucureşteni au declarat că urmăresc branduri pe reţelele sociale, scor comparativ statistic mai mare decât cel obţinut de total eşantion (32%).
Informaţiile sunt parte a celui de-al optulea val al studiului "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor", realizat de Exact Business Solutions în toamna anului 2020.
Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Volumul eşantionului a fost de 1.137 de respondenţi.
Aceştia au fost selectaţi din panelul Exact Business Solutions, care conţine 50.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.
Cu experienţă de peste zece ani în marketing research, Exact Business Solutions oferă o gamă largă de metode, tehnici şi instrumente de cercetare, atât pentru studii cantitative, cât şi calitative.