Facebook modifică design-ul paginilor. Dispare butonul de "Like"
Facebook Inc. a decis să elimine butonul „Like” din paginile publice ale artiştilor, personalităţilor şi brandurilor, au anunţat miercuri reprezentanţii companiei care gestionează această reţea de socializare, informează Reuters.
Paginile Facebook vor afişa doar admiratorii (followers) lor şi vor include un flux de ştiri (News Feed) dedicat, în care administratorii acestor pagini publice vor putea să se alăture conversaţiilor purtate, să interacţioneze cu alţi administratori şi să stea de vorbă cu fanii, se afirmă într-un mesaj publicat pe blogul oficial al companiei Facebook.
"Am eliminat Like-urile şi ne concentrăm pe Followers pentru a simplifica felul în care oamenii interacţionează cu Paginile lor preferate", au explicat reprezentanţii Facebook, referindu-se la această modificare a felului în care funcţionează paginile publice de pe cea mai mare reţea de socializare din lume, potrivit Agerpres.
Facebook a explicat că numărul de urmăritori al paginii va fi factor cel mai important pentru măsurareea popularității unei pagini în rândul utilizatorilor, deoarece este indică numărul de persoane care încă primesc actualizări de pe pagină.
Acest lucru s-a întâmplat deoarece numărul like-urilor nu arată adevărata popularitate a unei pagini. Mulți utilizatori care apreciază o pagină, dau apoi unfollow ca să nu le mai apară postările în feed, scrie Tech Crunch.
Practic, la fiecare pagină, butonul de "Like" va fi înlocuit de butonul "Follow".
O altă schimbare importantă este introducerea unui News Feed dedicat paginilor. Asta înseamnă că administratorii paginilor vor putea interacționa cu diverse postări și vor putea posta comentarii folosind contul paginii. De asemenea, o pagină de Facebook va putea urmări alte pagini și va putea intra în diverse grupuri.
De asemenea, Facebook introduce formatul Q&A, inspirat de Instagram, prin intermediul căruia urmăritorii pot pune întrebări, iar administratorii paginilor pot răspunde. Această funcție ar putea fi utilă în special business-urilor, care vor să răspundă la întrebările utilizatorilor într-un mod mai creativ.
Facebook a început să testeze noul layout încă din vară, pe paginile unor persoane cunoscute și pe pagini de business în limba engleză.
Miercuri, Facebook a anunțat că modificările vor fi aplicate treptat pe toate paginile în următoarele luni.