iLikeIT. Tot ce trebuie să știți despre simulatoare. Cât de eficiente și spectaculoase sunt
Marian este fan declarat al simulatoarelor. Chiar dacă uneori nu înseamnă doar joacă. De fapt, distracţia de final este doar o încununare a unor eforturi teribile, pentru că se munceşte serios la construirea simulatoarelor.
Sunt folosite în aviație pentru antrenament fidel. Se apelează la ele şi în diverse sporturi.
Dacă faci parte din generația Z și auzi termenul "simulator", cel mai probabil, fugi cu mintea direct la Assetto Corsa sau Project Cars. Dar, nu. Nu în emisiunea de astăzi. Simulatorul este o joacă... doar în timpul liber. Altfel, e o bază solidă pentru o mulțime eterogenă de meserii.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Este, la origini, un aparat care te ajută să înveți sau îți permite să testezi, în condiții aproape reale...obiectul muncii. În ambele cazuri cu mari reduceri de costuri, deși investiția inițială poate cauza sughițuri.
Bun. Unde se folosesc simulatoarel? Păi, în aviație, armată sau în instruirea operatorilor de mașinării grele. Serios, nu cred că ai vrea să vezi un novice că mișcă tone cu macaraua, făcând așaaaaa...un mic balans, undeva pe la nivelul geamului tău.
La fel ca multe alte domenii cool din prezent, industria a prins miez de câteva decenii. Am aflat asta ajungând undeva prin Măgurele, după un colț de facultate, la Simultec... Cu experiență încă de prin anii '80 - adică de când sunt părinții voștri născuți, copii și nu, nu au o sută de ani nici mama, nici tata!
Simultec dezvoltă software de zbor care replică întocmai comportamentul avionului sau elicopterului. Și mai interesant ni s-a părut că, pe modelul "Inception" - filmul, nu e marcă auto - am putut testa un "simulator de simulator". Care este mutat, ulterior, într-o variantă mai comercială și stors de vlagă pe baza diverselor scenarii.
Alteori, același angrenaj, ajunge în astfel de mașinării complexe, cu mișcări pe mai multe axe. E drept, costă de ustură, dar pregătește cei mai buni piloți din lume reducând...din alte cheltuieli.
Ne mutăm acum în altă zonă. Schimbăm hala avansată a celor de la Simultec cu un garaj fancy din Berceni - salut, Cabral! Ce vedeți aici este rodul imaginației lui Stelian Răzvan. Un simulator complex și înalt... Rodul, nu Răzvan. În care a investit mii de ore de muncă și documentare pe internet.
Iar de-aici, ce veți auzi, e pentru că producătorul emisiunii a insistat... Buuuun. În lumea simulatoarelor mai există un scenariu de folosire... acel avantaj competițional care poate să însemne diferența dintre locul 1 în campionat sau capătul celălalt al clasamentului.
În Formula 1, testările pe circuit sunt limitate la turele de iarnă. Se mai fac la început de sezon, când mașina e nouă și încă se mai lucrează la armonia dintre setări și stilul de pilotaj. Sau în weekendurile de cursă, în sesiunile Free Practice, scurtate și acestea la o oră. În rest, toată lumea merge pe simulator...
În care, atenție, se investește enorm pentru fidelitate maximă. SUMA????? E drept, rezultatul este 1 la 1 cu mașina reală și, totodată, bază solidă pentru structurarea strategiilor pe circuit. De obicei, piloți de renume fac această muncă, pentru team-urile din Formulă 1 - doar ei pot uni planul virtual cu cel real. Înțeleg diferențele și știu să le acopere.