ILikeIT. Terapia copiilor cu autism, cu ajutorul unei aplicații VR. Poate fi utilizată și de părinți
Numărul cazurilor de copii diagnosticaţi cu autism a crescut cu 10% în ultimul an, la nivel global, arată un raport recent al Centrului de Prevenţie şi Control din Statele Unite.
Un copil din 54 primeşte acest diagnostic în America. În România, se estimează că trăiesc peste 30.000 de persoane cu autism.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Datele de la nivelul ţării nu sunt, însă, foarte clare, pentru că nu sunt ale unei instituţii publice, ci ale organizaţiilor non-guvernamentale, care se străduiesc să ajute cât mai mulţi oameni, dar fără un sprijin clar din partea autorităţilor.
Şi tot o asociaţie a lansat prima aplicaţie de realitate virtuală în terapia copiilor cu autism. Cum funcţionează, aflăm în emisiunea ILikeIT.
Florin Zaharia: „Aplicația e destinată terapeuților, pentru a veni în ajutorul copiilor. Învățarea în autism vine la nivelul de repetiție continuă. În terapiile actuale, repetiția e pusă la nivelul în care le arată niște cartonașe zi de zi, mimica e făcută de terapeut în fiecare zi, continuu, atunci noi venim în ajutorul lor cu o aplicație de VR pentru a separa copilul de mediul real și de stimulii exteriori, se folosește cu ochelarii speciali de realitate virtuală, și izolându-l într-un mediu virtual îl putem învăța care este una din emoțiile de bază. În real time, terapeutul vede și el același lucru și poate alege exercițiul sau ce tutorial e destinat pe ziua respectivă copilului. Exercițiile sunt de natură de a recunoaște între două și cinci caractere și a alege emoția care definește întrebarea, și avem un handtracking prin care copilul poate răspunde la întrebare afirmativ sau negativ. Există o monitorizare a fiecărui copil în parte, și atunci terapeutul știe exact la ce nivel e și unde trebuie să mai insiste. Repetiția asta se face continuu și vrem să dezvoltăm aplicația să ajungă la părinte, pentru că terapia are scurtă durată de timp și acum cu pandemia e și mai complicat, și acum vrem să ne îndreptăm și spre părinți ca să poată face lucrul ăsta de acasă.”