iLikeIT. Soluţia prin care bucureştenii îşi pot închiria maşinile când nu le folosesc
În lumea ideală, nicio maşină nu sta în parcare nemişcată. Ci ar trebui să fie folosită de cel puţin 4-5 şoferi, pe zi.
Aşa am scăpa de sute de mii de vehicule, din oraşele aglomerate, iar tariful pentru un kilometru n-ar fi mai mare de 80 de bani... Mai avem însă până atunci. Totuși, și în Bucureşti există servicii care-ţi permit să închiriezi trotinete, maşini sau chiar case.
Aşteptaţi-vă la un val major de... trotinete electrice prin Bucureşti. Vor fi cu miile pe trotuare, în următoarele luni. FLOW, Wolf-E sau Lime sunt companiile care le scot la lucru. Merg pe modele asemănătoare ca specificații - autonomie 25 de kilometri, spre exemplu. De aceea, și tarifele sunt oarecum aceleași.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Ideea acestor trotinete electrice nu e să străbați Bucureștiul de la un capăt la celălalt deși sunt destui nebuni care au făcut asta ci mai degrabă să le folosești pentru ultimul kilometru spre muncă, de la metrou sau de la locul în care ţi-ai parcat mașina. Vii cu telefonul și ți-ai deblocat trotinetă. Deschid aplicația FLOW, văd trotineta disponibilă pe hartă, scanez codul QR mi se urează plimbare plăcută, neapărat cu cască pe cap și am plecat.
Vehicul mic, două roți...deci, vor fi probleme cu drumurile. Cel puțin în București. Trotinetele pot merge în siguranţă doar pe trotuar - printre maşini, culmea! - testând rabadarea pietonilor.
Închirierea cu minutul este o practică la fel de utilă și în cazul autoturismelor. Studiile spun că o mașină stă degeaba 95% din durata ei de viață. Plătim mii sau zeci de mii de euro pentru niște bunuri care se devalorizează repede și pentru care cheltuim o grămadă de bani ca să le ținem în viață și-atunci dacă la trotinete secretul acesta are succes, de ce să nu folosim la fel pentru mașini. GetPony are acest serviciu, le trimiți poze cu buletin și permis. Apăs butonul start-trip iar mașina este încărcată și pot merge cu ea cât am nevoie.
Putem să vorbim destul despre cum o să arate viitorul, dacă o să mai fim sau nu proprietari de maşini , dacă vehiculele vor mai avea volan sau...te miri ce alt detaliu. Până la urmă, căutăm soluții pentru aceeași problemă dincolo de mobilitate: cum cheltuim mai puțin.
Un astfel de serviciu te face să îți dai seama cam pe unde se va poziționa omenirea pe viitor. Pentru că începi să îți dai seama cum e viața fără asigurări, drumuri la service, revizii obligatorii, costuri de rulare, în general. Nu includem aici aventurile prin jungla de la semafor....deși e posibil să capeți un dram de confort psihic. Rămâne de văzut!
Altfel, matematică la minut arată că, deocamdată, prețul serviciului este piperat. A la longue, însă, dacă foloseşti o maşină închiriată doar atunci când ai nevoie, ieși mult mai ieftin decât în cazul pachetului complet de...griji, care vin cu etichetă cu tot atunci când cumperi una!
Iar dovada că vorbim despre ceva de viitor ne-o dau tot americanii. În State, companii precum Audi sau BMW oferă servicii de mobilitate pe bază de abonament. Câteva sute de dolari pe luna îţi dau dreptul să alegi ce maşina vrei, când vrei. Un SUV pentru mers la schi sau o decapotabilă pentru un drum spre plajele din Miami.