iLikeIT. Interviu cu Lee Oden, specialist in marketing digital - sfaturi pentru activitatea online a companiilor
Buturga mica rastoarna carul mare. E o vorba veche, romaneasca, dar care se aplica si acum, in era internetului. Nu conteaza cat de mica e compania ta. Daca stii sa-ti folosesti imaginatia, poti sa ajungi la cote maxime imediat.
Lee Oden, specialist in marketing digital, explica la iLikeIT cum se pot folosi companiile de canalele digitale pentru a atrage mai multi clienti.
George Buhnici: Lee, esti aici pentru ICEE FEST si esti unul dintre cei mai apreciati vorbitori de la eveniment. Ce inseamna sa fii specialist in marketing digital?
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Lee Odden: Ajut firmele sa fie usor de gasit, sa se poata interactiona usor cu ele si sa fie capabile sa faca bani ajungand la clienti prin canale digitale.
George Buhnici: Faci ceva nou ce nu exista acum cativa ani.
Lee Odden: Da!
George Buhnici: Ce faceai inainte?
Lee Odden: In trecut, companiile nu faceau altceva decat sa ofere prea multa informatie clientilor de orice fel. Acum, clientii sunt mai selectivi, iar companiile au migrat catre retelele de socializare ca sa dea mai multa informatie utila, ca sa faca alegeri intelepte.
George Buhnici: Ai si un blog foarte bun despre marketing digital. Tu vorbesti despre companii mici care devin mari, dar si despre firme mari care fac greseli. Ma gandesc la internet ca la un loc bun din care sa incepi cand ai o companie mica, pentru ca e pe teren egal. Poti sa cresti daca faci lucrurile cu cap. Spune-mi ceva despre "Dollar Shave Club". E un exemplu bun despre cum sa cresti in mediul online.
Lee Odden: Aparatele de ras sunt o necesitate, poti sa le cumperi de peste tot. Dar ce au facut ei destept a fost un video amuzant care a ajuns viral. A fost si noroc, dar si munca multa. Asa au ajuns la o expunere mare care le-a adus abonati. Masa critica pe care au folosit-o ca sa spuna o poveste despre brand. Oamenii au iubit asta.
George Buhnici: Hai sa descompunem. Au facut un site bun, un filmulet amuzant, iar acela este seful companiei, familia lui.
Lee Odden: Pot fi angajati sau actori. Dar e un mesaj care prinde la public, are umor. Altfel ar fi fost plictisitor, o rutina. Ei au facut povestea lor interesanta. E un diferentiator bun pentru firme. Sa devina mai interesante, nu doar sa informeze, ci sa distreze cu marketing.
George Buhnici: Ideea aceasta e buna si pentru audienta romaneasca. Acest tip livreaza lame de ras. Platesti un abonament pentru lame de ras care iti sunt livrate acasa.
Lee Odden: Exact. Intri pe site, poti sa alegi din cele trei tipuri de lame de ras si iti sunt livrate automat in functie de intervalul pe care l-ai ales. Nu trebuie sa te gandesti la asta. Vei avea tot timpul lame de ras ca sa nu ajungi sa arati ca mine.
George Buhnici: Dupa acest viral au mers chiar mai departe, iar acum livreaza si mai multe accesorii pentru barbati.
Lee Odden: S-au extins, au cercetat piata, iar acum pot folosi clientii ca sa isi largeasca gama de produse pentru a face mai multi bani.
George Buhnici: Acum vand si servetele? E un fel amuzant in care poti sa incepi. Au dat startul cu lame de ras, au ajuns celebri, iar acum vand "One Wipe Charlies".
Lee Odden: Principiul e simplu. Cauta ceva de care toata lumea are nevoie, dar nu prea se gaseste, si ceva de unica folosinta. E principiul in baza caruia poti sa faci bani. Iar ei asta fac. Toti au nevoie de barbierit, sa se stearga cu acele servetele.
George Buhnici: Nu are nicio problema sa se filmeze la toaleta.
Lee Odden: Se pare ca nu. Nimeni nu a mai facut asta si iese in evidenta.
George Buhnici: Au ajuns mari. Ce ai putea sa faci mai departe ca sa ai succes, dar si care sunt greselile pe care le fac de obicei firmele mici?
Lee Odden: O greseala pe care o fac multi e sa trateze retelele de socializare, blogurile sau reclamele ca singurul loc din care isi pot lua clienti. Oamenii nu cumpara din silozuri. Am intrebat oamenii unde gasesc un local bun in Bucuresti si am primit recomandari. Am cautat pe Google, apoi le-am pus mai multe intrebari prietenilor mei. Daca tu te pui in pielea clientului, atunci tu poti sa fii cel mai bun raspuns la ceea ce cauta oamenii, fie ca vorbim de socializare, e-mail, reclama.
George Buhnici: Iti multumesc pentru toate ideile tale si sper sa te simti minunat in Bucuresti. Ne vedem la IceeFest. Iti multumesc.
Lee Odden: Si eu.