iLikeIT. Care este secretul jocului cu 60 de milioane de jucatori: Candy Crush
Romania intra in hora miliardelor de euro. Si nu vorbim de o industrie grea, ba din contra, una nepalpabila: jocurile. Sunt apreciate atat de pustii de gradinita, cat si de pensionari.
Bucurestiul este Mecca softistilor si din ce in ce mai multe companii cunoscute isi deschid in Capitala birouri, pentru ca softistii nostri sunt printre cei mai buni din lume. Ultimul hit - un celebru joc in care trebuie sa sparga bomboane.
Jocul care provoaca dependenta zilele acestea pe Facebook, daca sunteti printre sutele de mii care-l joaca deja inseamna ca stiti cum se numeste, Candy Crush. Si unde mai pui ca se face la Bucuresti, de o echipa foarte interesanta. George Buhnici a mers putin prin spatele scenei ca sa vada cum a reusit acest joc, altfel banal, cu bilute colorate la care trebuie sa muti chestii de colo colo.
Cum reuseste acest joc, sa-i stranga si pe copii, dar si pe adulti? Sunt oameni in toate firea care se joaca, George a descoperit inclusiv un coleg care a cheltuit foarte multi bani ca sa ajunga la nivelul 30, in Candy Crush.
In pauzele de joaca, unii baieti muncesc la succesul uneia dintre cele mai infloritoare companii din lumea jocurilor. King.com a plecat de nicaieri practic, acum 2 ani pe Facebook, iar acum, in 2013 a ajuns sa numere aproape 60 de milioane de jucatori la nivel global si aproape 500.000 in Romania. Titlul care i-a facut faimosi este Candy Crush Saga, testat si la Bucuresti, jocul care a facut FarmVille uitat.
Jocul Candy Crush este pe cat de banal, pe atat de obsesiv. Iar Sore, din serialul LaLa Band, profita de fiecare minut liber pe platourile de filmare, la garderoba si chiar si la machiaj ca sa mai sparga cateva bomboane, ba chiar mai da si bani atunci cand ajunge la un nivel mai greu. La acest joc nu exista limita de varsta. E accesat zilnic de catre pusti de gradinita pana la pensionari. Si are efecte si in viata reala. A crescut cererea de bomboane.
Pesemne ca dupa ore intregi de pus bomboanele in ordine bomboanele de pe ecran, utilizatorilor li se face pofta si pornesc catre magazine, vanzarile de dulciuri au crescut cu 10% in ultima perioada.
In Bucuresti, 30 de oameni lucreaza acum la urmatorul hit: Bubble Witch Saga, care are deja 100.000 de jucatori in tara noastra. Titlul a fost dezvoltat la noi atat pentru Facebook, cat si pentru tablete si telefoane. E un hit instant, mai ales ca este la fel de simplu precum Candy Crush Saga.
King.com nu este singura companie de jocuri care vine la noi tara, in cautarea programatorilor nostri. Ubisoft, Electronic Arts si Gameloft sunt deja prezente de ani buni in Romania pentru ca softistii locali sunt considerati printre cei mai buni din lume.
In Bucuresti, acum, sunt aproape 3000 de oameni care lucreaza pentru companii care fac jocuri. Ei participa intr-o industrie care nu stie ce e criza. O lumea care valoreaza, la nivel mondial, 67 de miliarde de dolari.
Nu este clar insa care din cele doua provoaca mai multa dependenta. Bomboanele sau Candy Crush?
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, jocuri, games, george buhnici, candy crush,
Dată publicare:
13-03-2013 09:24