Facebook ameninţă cu blocarea completă a distribuirii ştirilor în Australia
Facebook va bloca orice link şi orice postare care conţine ştiri ale presei australiene pentru a nu plăti, dacă autoritatea de concurenţă din Australia merge mai departe cu propunerea de a cere reţelelor sociale să plătească pentru ştirile distribuite.
Australian Competition and Consumer Commission, autoritatea pentru concurenţă şi protecţie a consumatorilor din Australia, vrea să adopte o hotărâre prin care reţelele sociale să plăteacă publisherilor pentru ştirile postatea în cadrul reţelei, scrie News.ro.
Este o idee similară cu cea care s-a încercat, fără succes, să fie impusă pentru Google în Europa. Google a mers până la blocarea în Google News a site-urilor deţinute de publicaţiile pe care ar fi trebuit să le plătească, ceea ce a generat pierderi importante pentru acestea, din cauza scăderii traficului.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
După ce a jucat mai multă vreme cartea diplomaţiei, Facebook a trecut la ameninţări şi, la fel ca Google, spune că, dacă hotărârea va fi adoptată, pe reţeaua socială nu vor mai văzute postări care să conţină ştiri.
Ca şi în cazul Google în Europa, dacă Facebook merge până la blocarea ştirilor, publisherii vor ajunge într-o situaţia mai grea decât cea de până acum, pierzând traficul din Facebok şi, automat, o parte a veniturilor din reclame.
Gigantul american a spus de mai multe ori că ştirile nu reprezintă o sursă financiară importantă, lăsând de îneţeles că, dacă va fi nevoit, va bloca ştirile postate în reţea. Aceeaşi ideea au iterat-o reprezentanţii companii şi când au fost acuzaţi de proasta gestionare a ştirilor false şi manipulărilor.
În urmă cu câteva luni, Facebook şi-a lansat propriul serviciu de ştiri, prin care unii publisheri sunt plătiţi şi care este oferit gratuit utilizatorilor. Acesta pare să reprezinte cea mai mare concesie pe care Facebook este dispus să o facă publicaţiilor.