Facebook afişează un mesaj utilizatorilor de iPhone şi iPad prin care le cere acestora să permită colectarea datelor
Facebook afişează un mesaj utilizatorilor de iPhone şi iPad prin care le cere acestora să permită colectarea datelor.
Aflată la un pas de pierderea accesului la o mare cantitate de date despre utilizatorii dispozitivelor Apple, ca urmare a unei modificări pe care o va face în curând producătorul iPhone-ului, Facebook se va ruga pur şi simplu de utilizatorii săi să o lase să le colecteze datele personale, transmite News.ro.
Cândva, în primăvara acestui an, pe iPhone şi iPad va intra în vigoare o măsură de protejare a intimităţii, care are potenţialul de a lovi direct business-ul de reclame al Facebook, care se bazează pentru targetare pe datele personale colectate de la utilizatori.
Până acum, colectarea datelor personale se făcea implicit, utilizatorul trebuind să opteze express împotriva acesteia. După modificarea ce va intra în vigoare din primăvară, utilizatorii de iPhone şi iPad vor fi întrebaţi de la început dacă permit aplicaţiilor pe care le folosesc să îi urmărească şi să le colecteze datele personale.
Se aşteaptă ca cea mai mare parte a utilizatorilor să refuze şi, astfel, să lovească companiile care trăiesc de pe urma datelor personale, precum Facebook.
De aceea, Facebook a decis ca, începând deja de marți, să afişeze la nivel global un mesaj tuturor utilizatorilor de iPhone şi iPad prin care îi încurajează pe aceştia să accepte să le fie colectate datele personale în momentul în care vor fi întrebaţi.
Facebook a început o luptă a declaraţiilor cu Apple, din momentul în care producătorul iPhone-ului a anunţat intenţia de a face această schimbare. Compania condusă de Mark Zuckerberg şi chiar acesta, direct, au acuzat Apple că se foloseşte de poziţia dominantă de care se bucură pentru a-şi lovi concurenţii, în timp ce propriile produse nu respectă aceleaşi reguli.
Facebook şi-a angajat deja avocaţi pentru consiliere şi pare pregătită de a merge în tribunal împotriva Apple.
Se estimează că abilitatea Facebook de colectare a datelor va fi afectată grav de această modificare şi că va pierde, cel puţin parţial, accesul la datele colectate de peste 85.000 de aplicaţii de iPhone şi iPad.