Dacia Spring: Design îndrăzneț pentru cea mai ieftină mașină electrică din Europa
Dacă James May ar prezenta Top Gear în loc de The Grand Tour, ar fi foarte entuziasmat de producătorul român al hatchback-ului subcompact Spring.
„Vești grozave! Dacia Spring e aproape”, ar spune el, adăugând că modelul va intra în producție în 2021.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Cu un concept similar în dimensiuni cu modelul K-ZE City vândut de Renault în China, primul vehicul electric de la Dacia se apropie de realizare pe baza unui patent de design descoperit de o publicație chineză, scrie Auto Evolution.
Chinezii de la 12365auto.com dezvăluie că Dacia ar putea utiliza o baterie electrică de 26,8 kWh și un motor electric de 33 kW pentru o autonomie de aproximativ 250 km.
Specificațiile se bazează pe modelul City K-ZE disponibil în China, care încorporează arhitectura CMF (Common Module Family) pentru vehicule mici a lui Renault Kwid.
Ceea ce știm cu certitudine este că Spring este cu 30 cm mai scurtă decât Sandero, are patru locuri și este capabilă să parcurgă peste 200 km între alimentări. Nu pare așa de mult, dar Dacia gândește „outside the box”.
Luați, de exemplu, crossoverul electric Mazda MX-30 cu o baterie de 35,5 kWh.
Producătorul japonez promite 210 km, iar „rezervorul” litiu-ion este atât de mic pentru a ușura ansamblul și a minimiza emisiile roată-la-roată.
Dacia Spring va costa sub 14.000 de euro
Din moment ce Spring este mult mai mică și bateria de asemenea, puteți paria că mașina pentru buget redus din România vă va surprinde cu prețul de pornire.
Așteptată să ”bată” modele precum pe e-up! și alte două vehicule electrice de la Volkswagen, Spring va costa sub 14.000 euro cu subvențiile corespunzătoare.
În Germania, de exemplu, guvernul și industria auto acoperă 6.000 de euro din prețul de vânzare pentru vehicule electrice care costă sub 40.000 de euro.
Este prilejul perfect pentru ca Spring să devină favorită în toată Europa pentru operatori de flote și servicii carsharing.