Bicicletele autonome ar putea apărea, în curând, pe șoselele din Germania

05-08-2020 19:50


Pe lângă maşini autonome, am putea avea și biciclete care se deplasează singure până la destinaţia comandată.

Ar exista o mulțime de avantaje ale unui astfel de produs, atât pentru utilizatorii serviciilor, cât și pentru companiile care le închiriază. Și care n-ar mai trebui să le recupereze, pentru că vor veni singure înapoi.

Un astfel de vehicul velo ar arăta cam ciudat: are antene GPS, camere video, senzori şi multe elemente de tehnologie IT. Dar nu e o bicicletă ca celelalte, ci este una inteligentă.

Josephine Kahnt, reporter RTL: "În viitor ar fi suficient să apăs acest buton, aici unde, vedeţi, nu e nicio bicicletă împrejur. Iar bicicleta inteligentă vine singură la mine".

Pare o idee cam stranie ca nişte biciclete să se mişte singure prin oraş, fără să ţină nimeni de ghidon, însă ar fi de mare folos pentru potenţialii clienţi.

Stephan Schmidt, inginer: "Ies de la hipermarket, cu sacoşe pline, mai am şi doi copiii cu mine şi trebuie să ajung la staţia de tramvai. Atunci aş chema o astfel de bicicletă, ne-am urca în ea, cu tot cu bagaj, şi ne-ar transporta la destinaţie”.

Chiar activitatea companiilor care închiriază biciclete s-ar putea desfăşura mai lesne. În Leipzig, în fiecare zi de vară, sunt închiriate cam 4.000 de biciclete. Acestea trebuie întreţinute şi aduse înapoi, în centru, de către angajaţi ai companiei.

Anton Skrobanek, manager: "Avem o aplicaţie care ne ajută să localizăm bicicletele. Chiar şi aşa, nu e mereu simplu să le găsim, pentru că uneori sunt abandonate în curţi sau sunt lăsate răsturnate cine ştie pe unde".

În Magdeburg, managerul de la primărie care se ocupă cu planificarea caută o nouă companie de închiriat biciclete pentru oraşul său.

Tim Schneider: "Suntem receptivi, dar n-ar trebui să-i obstrucţionăm pe cei care folosesc biciclete clasice. Cele autonome sunt încă lente, iar traficul obişnuit de biciclete în oraş este ceva mai rapid”.

Bineînţeles, cei care dezvoltă biciclete autonome testează şi măsurile de siguranţă. Vor să se asigure că opresc dacă întâlnesc un obstacol în faţă sau că îl evită.

Stephan Schmidt. Inginer: "Avem un senzor aici, în faţă, o cameră video şi un scanner laser care poate recunoaşte obiecte. Această funcţie este extrem de importantă, este sistemul wireless pentru frânare de urgenţă”.

Pare să funcţioneze, după cum demonstrează experimentele. Până una-alta, mai urmează încă un an sau doi de teste, până când folosirea bicicletelor autonome în oraş ar putea fi aprobată.