21 de ani de la înființarea Google. Angajații din Bucureşti au sărbătorit cu zacuscă
Google a devenit major, la el acasă, în Statele Unite ale Americii. Gigantul media a împlinit 21 de ani de la înfiinţare şi este una dintre cele mai valoroase companii din lume.
Are peste 100.000 de angajaţi la nivel global, printre ei şi români. Unii au contribuit şi la realizarea serviciilor precum Google Maps, Gmail sau Youtube, care au ajuns să schimbe lumea. Cei de la biroul din Bucureşti au sărbătorit vineri cu zacuscă.
Google a marcat aniversarea celor 21 de ani printr-un logo special în care a fost menţionată şi data naşterii: 27 septembrie 1998. Pe atunci nimeni nu îşi imagina că acest motor de căutare va ajunge să fie folosit de toţi utilizatorii de internet din întreaga lume.
Povestea Google a început într-un garaj. Fondatorii companiei, Larry Page şi Sergey Brin, au început să lucreze împreună la scurt timp după ce s-au cunoscut la Universitatea Standford. Compania a crescut atât de repede încât după niciun an echipa nu a mai avut loc într-un garaj.
În anul 2000 Google a ajuns să indexeze 1 milion de pagini şi a devenit cel mai mare motor de căutare din lume, iar în anul 2001 se lansează Google Images. Asta după ce tot globul a căutat fotografii pe internet cu Jennifer Lopez în celebra rochie verde, purtată la vremea aceea la premiile Grammy. A urmat apariţia segmentului de ştiri şi în anul 2003, Google a devenit cel mai folosit cuvânt al anului în Statele Unite, fiind utilizat ca verb, cu sensul de a căuta pe Google.
Compania a început să atragă şi mai multă atenţie asupra sa după ce a lansat serviciile de Gmail, Google Maps, Youtube, Android şi nu numai. În momentul de faţă este una dintre cele mai valoroase companii din lume şi are peste 100.000 de angajaţi la nivel global.
Dan Oros, Google România: "Cu siguranţă Google a schimbat lumea şi face viaţa fiecărei persoane şi fiecărui român mai bună în fiecare zi, de la a comunica mai uşor pe email, la a găsi răspunsuri la întrebări, la a găsi video-uri interesante şi a se deplasa în spaţiul fizic"
Printre cele mai populare căutări pe Google în România, în anul 2018, au fost rezultatele la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională, informaţiile despre Black Friday, Vocea României, Românii au Talent şi Simona Halep sau diferite reţete şi diete. Problemele apar atunci când românii ajung să creadă tot ceea ce găsesc pe internet.
Silvia Luican, sociolog: "Cred că abundenţa de informaţii pentru această abundenţă nu suntem încă pregătiţi. În sensul că românii nu au încă filtre. Nu ştiu să ia din informaţii ce este adevărat, să probeze informaţia. Poate că în sensul ăsta nu sunt încă instrumente de educare".
Dan Oros, Google România: "Google este de fapt asistentul personal al fiecărui român. Îl ajută să ia anumite decizii, să găsească anumite răspunsuri, dar până la urmă depinde de fiecare persoană modul în care utilizează serviciile noastre".
Biroul Google din România a fost lansat în anul 2010, iar Google Maps a ajuns în ţara noastră abia în 2011. De atunci imaginile de pe street view au fost actualizate constant, iar cea mai recentă preluare de imagini a avut loc vara aceasta.