Unul din 4 romani a facut cumparaturi online in 2013. Ce produse vand cel mai bine magazinele virtuale si cat e de profitabil
Romanii au prins drag de cumparaturile virtuale. In medie, un utilizator de internet din 4 a cumparat cel putin un produs de pe rafturile magazinelor on-line.
600 de milioane de euro au ajuns astfel in conturile site-urilor care vand de la imbracaminte si aparate IT, pana la produse pentru animale.
Cresterea inregistrata de comertul on-line anul trecut prin comparatie cu 2012 este impresionanta. Romanii au cheltuit in mediul virtual cu 100 de milioane de euro mai mult.
In total, 4 milioane de persoane au virat catre diverse site-uri 600 de milioane de euro.
Pe un site, de pilda, se gasesc haine si incaltaminte pentru femei. Administratorii magazinului online au descoperit si o nisa extrem de profitabila: "In primul rand masurile extreme, gen la haine masurile foarte mici, XS, S, pana la 52, 54 pentru doamnele mai plinute sa zic. La incaltaminte de la 33, pe care nu le prea gasesti in magazine, pana la 41. Segmentul nostru este de la 30 de ani in sus."
Clientii sunt trecuti de 30-40 de ani, semn ca nu doar tanara generatie risca. Asa se face ca anul trecut administratorii magazinului au avut o crestere de 20%, iar in fiecare luna primesc peste 300 de comenzi.
Si magazinele online generaliste au castigat foarte bine. Un site a avut cu 34% mai multi clienti fata de 2013: "Ne asteptam in 2014 ca numarul de clienti sa se dubleze cel putin. Am observat ca in online poti sa vinzi orice, atata timp cat ai o gama suficient de larga, preturi foarte bune. Cosul mediu de cumparaturi este in jurul a 500 de lei."
Cum era de asteptat, de pe urma vanzarilor au castigat si curierii, care au avut in 2013 si mai mult de munca. Spre norocul lor.
Potrivit Comunitatii Magazinelor online in Romania, exista in prezent aproximativ 5000 de site-uri de comert active.