Masuri disperate si intarziate la TAROM pentru a recupera pierderile. Ministru: "Compania a fost condusa neprofesionist"
Compania Tarom va avea pana in luna iunie doua aeronave noi. Le-ar inlocui astfel pe cele retrase la sol inca de anul trecut. Masura este una disperata si intarziata.
Compania Tarom este in pierdere si in acest an. In plus, a renuntat la cateva curse, pentru ca nu mai are suficiente avioane. In acest moment, operatorul aerian national mai are doar 21 de aeronave.
Compania Tarom nu are in aceste moment aeronave cu care sa zboare long curier, de pilda, transatlantic, fara escala. Avioanele care ar fi putut face asta sunt acum la sol, stau sigilate si asteapta sa fie date in buy back, pentru a putea fi cumparate altele in leasing.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Este vorba de doua aeronave Airbus A310 retrase inca de anul trecut si care nu au fost inlocuite nici astazi. Acum isi asteapta noii proprietari. Va fi una dintre cele trei companii - Boeing, Airbus ori Embraer - cu care negociaza Ministerul Transporturilor si Tarom.
Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: "O preluare a celor doua aeronave ca si avansuri sau ca si sume care vor fi retinute pentru ratele de leasing care vor fi platite in perioada urmatoare."
Dar iata cum arata astazi flota Tarom. Are in hangare 8 aeronave Boeing si 4 Airbus de medium curier. Niciuna nu are o capacitate mai mare de 140 de pasageri. Celelalte aeronave, ATR, sunt de dimensiuni si mai mici, de pana in 70 de locuri. O flota cu care nu se poate face performanta si nici profit, recunoaste ministrul Transporturilor.
Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Compania merge pe pierderi si asa a mers in ianuarie. Practic, unul dintre motivele care a dus la pierderile destul de insemnate a fost si bazarea celor doua Airbus-uri. Directia comerciala a fost condusa neprofesionist si avem exemplul pierderii unor rute."
Cei de la Tarom promit ca odata cu achizitionarea celor doua aeronave vor aparea alte curse noi, care sa intregeasca veniturile companiei.
Problema este ca Tarom intra cu avioane putine in perioada estivala, cand se castiga foarte bine in special din cursele charter folosite de agentiile de turism.
Reprezentantii companiei spera sa recupereze pana la sfarsitul verii, iar la finalul anului sa cumpere alte doua aeronave mari.
Pe de alta parte, Ministerul Transporturilor exclude varianta vanzarii actiunilor companiei Tarom si sustine ca operatorul national va fi in stare sa cumpere in total 30 de aeronave noi.
Pentru comparatie, compania nationala maghiara Malev nu a vandut pachetul majoritar de actiuni, iar in 2012 a falimentat din cauza datoriilor uriase.
Pe de alta parte, compania ceha de stat, Chech Airlines, s-a salvat de la faliment dupa ce a acceptat sa vanda un pachet de actiuni operatorului Korean Air.