Cat costa sa-ti transformi o masina normala intr-una electrica. La final, autoturismul va consuma 1 EURO/100km

Ultimul update: Joi 25 Iunie 2015 07:08
Data publicarii: Luni 01 Iunie 2015 19:16
Categorie: Auto

Solutii inedite pentru cei care vor o masina electrica, dar nu au bani cu toate reducerile primite de la stat. In tara noastra au aparut ateliere auto care produc masini electrice low cost.

Le modifica pe cele vechi si le trec pe curent. Schimbarea costa 10.000 de euro, dar la final, masina consuma un euro la suta de kilometri.

O masina veche de peste 30 de ani va incepe in curand o alta viata. Mecanicii i-au pus un motor electric si au vopsit-o. In cateva saptamani va fi suta la suta functionala pe curent. Spre deosebire de o masina electrica noua, al carei pret incepe de la 20.000 de euro, aceasta masina este una low cost.

"Daca vreti o masina electrica low cost totusi trebuie sa stiti ca exista niste costuri. In primul rand trebuie sa cumparati o masina mai veche. Costa 2000 de euro. Dupa care un motor electric la 1000 de euro si niste baterii, la 6000 de euro. Mai puneti manopera, dar si anumite sisteme. Tragem linie, o masina electrica low cost ajunge sa coste 10.000 de euro”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTv.

Atentie, masina modificata trebuie sa fie omologata la RAR si va avea anumite limitari. Nu va depasi 80 de kilometri pe ora. Nu are aer conditionat. Are o autonomie de 100 de kilometri, adica este strict urbana. Are insa un mare avantaj: consuma 1 euro la o suta de kilometri.

Cum s-au ales sute de oameni cu electrocasnicele distruse intr-o clipa. Motivul pentru care s-ar putea sa nu fie despagubiti

Viorel Stanciu, inginer: "Singura problema actuala sunt bateriile, bateriile sunt destul de scumpe. Pot veni cu masina veche avem suficienta experienta pentru transformare."

Orice masina normala poate fi transformata intr-una electrica. Si tot mai multe ateliere auto isi ofera serviciile.

Nicolae Marinescu, inginer: "O masina buna, cu care sa nu te faci de ras pe strada, porneste de la 10.000 de euro in sus."

Inginerii care ofera astfel de servicii spun ca transformarea nu poate face deocamdata concurenta trecerii masinilor pe GPL. Asta din cauza autonomiei reduse a masinilor electrice. In plus, nu avem infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice. Asa ca deocamdata foarte utile sunt cele hibrid, care merg si pe curent, dar si pe carburant.

Sistemul care pastreaza automobilul pe carosabil, in cazul in care soferul adoarme, inventat de doi studenti din Timisoara

Sistemul care pastreaza automobilul pe carosabil, in cazul in care soferul adoarme, inventat de doi studenti din Timisoara

Dacia Estafette - Agerpres

Unic în România. Cel mai rar model de Dacie, interzis de E. Ceaușescu, merge și astăzi

Poveștile mașinilor de epocă. "Dacia e din '76, am găsit-o abandonată pe o stradă"

Ferrari din 1978, cu propulsie electrică, scos la licitație

Schimbare importantă pentru șoferii care pierd cartea de identitate a mașinii

Un consilier de la primăria Capitalei vrea să interzică maşinile Euro 1-Euro 4 de anul viitor

Vânzările de mașini în Europa s-au prăbușit la început de an. România a înregistrat o creştere de peste 28%, în T1

Volkswagen

VW își schimbă logo-ul. Decizia radicală a noului șef al gigantului german

Adunare a trabantiștilor, într-un parc din Capitală: „Tata a traversat deșertul cu un rezervor suplimentar ”

Declarația cu care Elon Musk a oprit Tesla de la prăbușire. Ce a scris miliardarul pe Twitter

Zeci de mii de maşini rechemate în service în ultimii ani pentru că îi pot mutila pe şoferi

Dacia recheamă peste 520 de unităţi Dacia Duster din cauza unor posibile defecţiuni

Și-a dus Mercedesul la service și a uitat camera de filmat deschisă. Ce a descoperit. VIDEO