Românii au tendința să cheltuiască tot mai mult de Sărbători. Sfaturile economiștilor
Moş Crăciun şi renii lui simpaticii au umplut de multă vreme magazinele şi pieţele.
Sărbătorile şi cadourile aduc bucurie, spun oamenii, iar producătorii se bazează pe acest lucru şi pregătesc colecţii speciale, de la îmbrăcăminte şi mobilier, până la alimente şi decoraţiuni. Sunt însă prea atractive, aşa că economiştii ne sfătuiesc să fim cumpătaţi la cumpărături.
Cu o săptămână înainte de Crăciun, un bărbat a cumpărat două căciuli de spiriduşi pentru el şi fiul său. Le poartă ca să îi facă pe oamenii care îi văd să zâmbească.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
”Să aducem spiritul Crăciunului... Că lumea e încruntată, serioasă. Parcă mă simt mai bine purtând acesta căciula. Este spiritul Crăciunul şi trebuie să ne bucurăm”, explică el.
Este motivul pentru care toţi producătorii s-au pregătit cu colecţii speciale de Crăciun, de haine, accesorii, produse cosmetice sau veselă. În magazine predomină culorile roşu şi verde, arome de scorţişoară, portocală sau măr, imprimeurile cu reni, Moş Crăciun şi chiar pingiuni.
Matei Psatta, publicitar: ”Te bucuri că ai luat acel produs chiar dacă ştii că e o unealtă de marketing până la urmă. De-a lungul anilor, Crăciunul a fost construit ca o sărbătoare în jurul consumerismului, ne place să oferim cadouri, orice ne duce cu gândul la Crăciun şi ne face să ne simţim bine creşte şansele de cumpărare.”
Astfel, că ultimele două săptămâni din decembrie sunt cele mai profitabile din an pentru comercianţi.
De Crăciun şi Revelion, românii cumpăra de două ori mai multă mâncare decât într-o perioda obişnuită, dar tot mai mult de la un an la altul.
Vânzările de sărbători ar urma să ducă la afaceri de peste 100 de miliarde de lei până la finalul acestui an pentru retailerii alimentari, potrivit estimărilor, în creştere cu 6% fără de anul trecut.
Dacă vreţi să nu depăşiţi bugetul stabilit pentru sărbători, economiştii vă dau un sfat.
Adrian Mitroi, profesor de economie comportamentală șa ASE: ”Lista foarte clară şi două conturi obligatorii. Cheltuieli care pot fi amânate şi cheltuieli obligatorii. E bine să te gândeşti "mâine cum o să mă simt" despre această decizie? E o oportunitate sau nu?”
Aşadar, pentru a rămâne fericiţi şi după sărbători, aveţi nevoie de puţină cumpătare.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!