Romanii au redus cheltuielile cu alimentele in primele 6 luni, dar au alocat mai mult pentru bere

bere

Cheltuielile romanilor pentru alimente au scazut cu 2% in primul semestru, in timp ce sumele alocate pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK Romania.

In intervalul analizat consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2%, in moneda nationala, comparativ cu perioada similara a anului precedent, potrivit GfK.

"Dupa un an 2011 in care inflatia a avut un impact puternic asupra evolutiei cheltuielilor gospodariilor din Romania si a adus scaderi volumice cu precadere pentru segmentul de produse alimentare, observam in continuare o tendinta negativa pentru aceste produse. in primele sase luni, valoarea cheltuita pentru alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%. Dupa o perioada cu scaderi puternice inregistrate si in segmentul produselor de ingrijire personala si a locuintei, valoarea cheltuita a inceput sa aiba evolutii pozitive", se arata intr-un comunicat al companiei de cercetare.

Cea mai nesanatoasa hrana pentru copii. Ce NU trebuie sa manance niciodata micutul tau

Unul dintre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile in acest an este uleiul de gatit. in 2011 gospodariile au cheltuit pentru aceasta categorie cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in timp ce in primele sase luni se inregistreaza o scadere valorica de pana la 9% si un volum in regres cu 6%.

Citește și
fumat
Cum cheltuie romanii pe timp de criza: renunta la haine si vacante, dar nu la tigari si alcool
Ce a pățit jurnalista care a filmat ultimele imagini cu Aleksei Navalnîi în viață

Alte categorii care inregistreaza valori negative sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric evolutia ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori.

Dintre produsele de ingrijire personala pentru care s-au observat cresteri volumice se numara samponul de par, sapunul de toaleta si deodorantele, in timp ce categorii precum pasta de dinti si detergentul de spalat rufe au avut evolutii constante.

"Comertul modern continua sa castige teren in fata celui traditional, atragand in primele sase luni ale anului 49% din totalul cheltuielilor gospodariilor din Romania pentru produse de larg consum, in crestere cu doua puncte procentuale fata de perioada similara a anului precedent. Buticurile si magazinele alimentare au atras aproape 36% din totalul cheltuielilor pentru produsele din categoria FMCG comparativ cu 37% in perioada precedenta. Ritmul de scadere s-a redus in contextul in care in prima jumatate de an din 2011 comparativ cu perioada similara din 2010, aceste formate au pierdut 3 puncte procentuale in valoare", se spune in comunicat.

In structura comertului modern, supermarketurile acopera 16% din valoare, pozitie consolidata si prin restructurarea unui magazin de tip discount in supermarket.

In ceea ce priveste hipermarketurile, acestea au castigat la randul lor un punct procentual in prima jumatate a anului, rata de crestere fiind la mai putin de jumatate din cea inregistrata in primele sase luni din 2011.

Lista pe care trebuie sa o citeasca toti parintii. Ute care sunt E-urilor periculoase din alimente

Principalul motor de crestere in cazul formatelor comertului modern ramane numarul mai mare de cumparatori, aceasta tendinta fiind consolidata si prin continua expansiune teritoriala a marilor lanturi de retail, arata autorii studiului.

"Prima jumatate a anului aduce insa si cresteri ale frecventei de cumparare la nivel de canale, aceasta dupa o perioada in care numarul de acte de cumparare a scazut constant de la an la an. Frecventa mai mare de cumparare este insotita insa de o loialitate mai mica fata de retaileri la nivel de total bunuri de larg consum, ceea ce confirma trendul de «shopping around». Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, observam cresteri puternice si pentru produsele marca privata. Acestea au castigat 3 puncte procentuale in primele sase luni, acoperind 11% din piata bunurilor de larg consum in valoare, in detrimentul marcilor nationale. La nivelul numarului de cumparatori, 9 din 10 gospodarii au achizitionat cel putin o data produse marca privata in prima jumatate a anului 2012, in timp ce valoarea platita in medie pentru aceste produse a crescut cu mai mult de 30%", se spune in comunicat.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, fiind prezenta pe piata locala din 1992.
 

Articol recomandat de sport.ro
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Citește și...
GfK: Romanii anticipeaza un avans al veniturilor, iar dorinta de a face cheltuieli majore a crescut
GfK: Romanii anticipeaza un avans al veniturilor, iar dorinta de a face cheltuieli majore a crescut

Romanii anticipeaza o crestere a veniturilor, astfel ca dorinta de a face cumparaturi majore a crescut in ultimele cateva luni, ramanand totusi la un nivel foarte coborat, potrivit unui sondaj realizat de GfK.

Cum cheltuie romanii pe timp de criza: renunta la haine si vacante, dar nu la tigari si alcool
Cum cheltuie romanii pe timp de criza: renunta la haine si vacante, dar nu la tigari si alcool

Romanii raman precauti in ceea ce priveste consumul si sunt dispusi sa reduca cheltuielile, mai ales cele pentru haine, electronice si electrocasnice si vacante, dar renunta mai greu la alcool, tigari, fructe si legume, conform unui studiu 360insights.

Cheltuim tot mai multi bani la cumparaturi, iar cele mai mari vanzari sunt in benzinarii
Cheltuim tot mai multi bani la cumparaturi, iar cele mai mari vanzari sunt in benzinarii

Chiar daca nu-si cunosc bine drepturile, romanii au prins din nou curaj sa mearga la cumparaturi. In primele patru luni din acest an vanzarile au urcat cu 4 procente.

Recomandări
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit, joi seară, pe un câmp, la câțiva kilometri de oraș.

Explozie la Rafinăria Petromidia. Nu s-au înregistrat victime. Reacția companiei | VIDEO
Explozie la Rafinăria Petromidia. Nu s-au înregistrat victime. Reacția companiei | VIDEO

O explozie a avut loc vineri dimineață la Rafinăria Petromidia. La nivelul județului Constanța a fost activat Planul Roșu de Intervenție.

20 de ani de la aderarea României la NATO, „cea mai puternică alianţă politico-militară din lume”
20 de ani de la aderarea României la NATO, „cea mai puternică alianţă politico-militară din lume”

S-au împlinit 20 de ani de la aderarea României la NATO, iar responsabilii Apărării și politicienii s-au întrecut în mesaje care evidențiază garanțiile de securitate pe care ni le oferă Alianța în contextul războiului pornit de Rusia în Ucraina.