Romania produce motorul noului varf de lance al Ford, lansat marti. Masinile low-cost de la Pitesti ne duc in topul european
Masinile low cost fabricate la Pitesti sunt tot mai cautate in tarile europene, unde vanzarile au crescut puternic, in primele 2 luni, din acest an. Romanii contribuie si la producerea celei mai vandute masini din lume, care a fost lansata astazi.
Cu peste 400 de mii de autoturisme, fabricate in Romania, am depasit tari cu traditie in industria auto, ca Italia si Belgia.
Noul Focus este varful de lance al celor de la Ford, care anunta, citand compania de cercetare Polk din SUA, ca modelul a fost anul trecut cel mai bine vandut in lume. Si Romania contribuie la acest succes de vanzari. In fabrica din Craiova se produce motorul care echipeaza automobilul lansat astazi la salonul de la Geneva.
"Noul motor Ecoboost de 1,5 are avantajul de a fi extrem de economic spun producatorii. Astfel, desi are 150 de cai putere, consuma in afara orasului 4,5 litri pe suta de kilometri, iar in oras ajunge la 7,5 litri pe suta de kilometri", a declarat Vitalie Cojocari, corespondentul PRO TV.
Deocamdata la Craiova se produc motoarele pe benzina. Fabrica nu va duce lipsa de cerere sugereaza seful Ford Europa.
"Ne vom tripla productia noastra de vehicule cu ecoboost pana in 2015", a declarat Steve Odell, CEO Ford Europa.
Si Dacia are vesti bune pentru economia noastra. A inregistrat cresteri de vanzari in toata Europa. Cele mai spectaculoase in Italia si Spania cu peste 70 la suta. Olandezii si austriecii au cumparat in primele doua luni cu peste 45 la suta mai multe masini decat in aceeasi perioada din 2013. Exporturile foarte bune de masini au dus in sus si cresterea economica la peste 3,5 % anul trecut.
"in prezent Romania este a 8-a cea mai mare producatoare de autoturisme din Europa. Tocmai am depasit Italia, am depasit Belgia si continuam sa crestem. Poate in acest an vom depasi si Polonia", a declarat Bogdan Alecu, redactor Ziarul Financiar.
Germania a produs cele mai multe masini in 2013: 5,4 milioane de autovehicule. Urmatoarele pozitii sunt impartite de Spania, Franta, Marea Britanie,
Cehia si Slovacia cu o productie situata intre 1 si 2 milioane de masini. Romania si Polonia au avut aproape o jumatate de milion de autoturisme, lasand in urma Italia, alta data o forta in constructia de masini.