Romania, inclusa pe harta primului tunel feroviar subteran deschis intre Europa si Asia
Proiectul unui tunel intre Europa si Asia, imaginat de sultanul turc Abdul-Medjid, s-a implinit la peste 150 de ani distanta de la moartea acestuia.
Incepand de marti, se poate trece cu trenul pe sub Stramtoarea Bosfor prin noul tunel de la Istanbul, aflat la 60 de metri adancime. La inaugurare a participat si premierul Victor Ponta, care a primit copia schitei imaginata de sultan in 1860.
Marea Marmara, care separa partea europeana a Turciei de cea asiatica, este probabil una dintre cele mai aglomerate mari din lume, la fel ca si stramtoarea Bosfor.
Cele doua poduri peste Bosfor sunt insa insuficiente pentru nevoile de transport intre cele doua maluri.
Ideea unui tunel care sa treaca pe sub mare a aparut inca din 1860 si a fost a sultanului Abdul-Medjid. Este cel care a trimis trupele in Romania pentru a inabusi Revolutia de la 1848 si care a domnit si in perioada Unirii Principatelor din 1859.
Tunelul propus de Abdul Medjid a fost realizat dupa 150 de ani.
Orice turist care va urca in tren la Londra va putea calatori spre Istanbul, trecand si prin tara noastra, apoi va ajunge in Asia prin tunelul de la Istanbul catre Beijing.
In Romania strainii trebuie sa faca insa un mic ocol de 120 de kilometri prin Videle pentru ca podul de la Gradistea n-a mai fost refacut dupa inundatiile din 2005.
Marti, premierul a dezvelit o placa in memoria lui Constantin Brancoveanu, decapitat de turci. Turcii nu au fost de acord ca pe placa sa se mentioneze ca a fost executat la Istanbul.