Regulile de pe piata de publicitate, din nou in dezbaterea Parlamentului. Conditia noua impusa de alesi agentiilor
Ordonanta care schimba regulile pe piata de publicitate revine in dezbaterea Parlamentului. Alesii vor lua in discutie documentul care ii impiedica pe publicitari sa mai intermedieze vanzarea de reclame.
Asta dupa ce legea a fost trimisa spre reexaminare de seful statului. "De un an de zile, de cand este in vigoare, actul a bulversat piata media", sustin reprezentantii firmelor din domeniu.
Deputatii din Comisia de Cultura au amendat ordonanta guvernului si au lasat posibilitatea ca agentiile de publicitate sa-si poata reprezenta clientii interesati sa isi faca reclama. Alesii au introdus si o conditie noua. Pe factura finala, publicitarii trebuie sa-si declare comisioanele si discounturile.
Gigel Stirbu, presedinte Comisia de Cultura Camera Deputatilor: "Am adoptat un amendament care e o cale de mijloc. In situatia in care un trust media, o televiziune, doreste sa faca un contract de furnizare publicitara cu o companie de publicitate, are aceasta posibilitate. Daca acea companie e reprezentata de catre o agentie de publicitate, sa existe si aceasta posibilitate."
Reprezentantii agentiilor de publicitate sustin modificarile propuse de deputati, cu atat mai mult cu cat, in aprilie anul trecut, cand a fost adoptata ordonanta, acestia s-au plans ca nu au fost consultati cu privire la prevederile documentului.
Radu Florescu, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania: "Ordonanta de Urgenta 25, in forma initiala, a avut un impact negativ asupra industriei de media, a generat birocratie in relatiile comerciale, a creat un mediu concurential inechitabil pentru agentiile media si a creat o presiune crescuta asupra agentiilor de publicitate mai mici si a dezavantajat pentru canalele TV mici sau straine."
Ordonanta aflata acum in vigoare prevede ca firmele interesate sa cumpere spatiu de promovare negociaza direct cu televiziunile. Intermediarii acestei afaceri, firmele de publicitate, sunt eliminate din discutie. Textul a ajuns din nou pe masa alesilor, dupa ce presedintele Traian Basescu a cerut sa fie reexaminat.
"Economia Romaniei se bazeaza pe libera initiativa si concurenta, motiv pentru care nu se justifica asemenea dispozitii, de natura sa ingradeasca libertatea difuzorilor de a vinde asa cum doresc spatiu publicitar", se arata in cerererea de reexaminare.
Piata de publicitate din Romania este evaluata la peste 300 de milioane de euro anual.
Dupa ce va primi votul deputatilor, noul text al Legii Audiovizualului va intra si in dezbaterea senatorilor.