Producatorii de laptopuri si televizoare au uitat cuvantul "criza"
Ultimele date arata ca vanzarile in 2010 au avut cresteri chiar si de peste 30% fata de dificilul 2009. Comerciantii se felicita acum pentru promotiile facute si mizeaza pe noutatile 3D de care se intereseaza tot mai multi clienti.
Cum i-au convins retailerii pe romani sa cumpere produse noi? Unii asigura livrari gratuite, altii ii lasa sa testeze marfa maximum 30 de zile.
"Cresterea de anul acesta o asteptam pe toata gama de produse. In special datorita preturilor din ce in ce mai accesibile pentru consumatorul din Romania", spune Irinel Burloiu, director de marketing la EMag.
Comerciantii observa ca a crescut si numarul amatorilor de filme 3D vazute la "cinematrograful" din sufragerie.
"Pentru ca va deveni mai accesibil pentru mai multi oameni, ne asteptam la cresterea vanzarilor in acest an", crede Tomohiro Nakashima, manager regional Sony.
Deocamdata filmele si jocurile in format 3D sunt putine pe piata. Cu toate acestea, vanzarile de televizoare 3D au crescut de sapte ori in ultimele luni. Pentru ca mii de romani prefera sa se uite la televizor cu ochelarii pe nas, in unele magazine 20% din oferta este tehnologie 3D.
Cele mai recente date arata ca in 2010 vanzarile au crescut si pentru aparatele foto.