Marea problema a soferilor pentru 2016: politele RCA se scumpesc. Cine va ajunge sa plateasca chiar si 1.000 de euro
Anul 2016 vine cu scumpiri uriase pentru soferi. Acestia vor plati mai mult pentru politele de asigurare obligatorii. La randul lor, transportatorii se plang ca in cazul lor majorarea este de 300%.
De pilda, pentru o masina de taxi se plateste o polita de 1.000 de euro. Autoritatea de Supraveghere Financiara a refuzat sa comenteze scumpirile.
Nemultumiti de noile preturi ale politelor RCA, zeci de soferi si cativa patroni ai firmelor de transport au protestat marti in fata ministerului de Finante.
"1000 de euro pentru un Logan asigurare este imposibil de suportat pentru orice roman. Noi suntem in UE, dar nu avem salarii de UE."
"25.000 de euro echivaleaza cu valoarea unui vehicul de 5-6 ani."
Patronii firmelor de transport spun ca se pregatesc sa puna lacatul sau sa isi mute activitatea acolo unde gasesc polite RCA mai ieftine. Soferii simpli nu au insa unde sa fuga, desi nici ei nu scapa de scumpiri. Iata un exemplu.
Posesorul unui autoturism din 2009, cu un motor de 1.8, a platit anul acesta 500 de lei pe o polita RCA. In 2016 cel mai mic pret este de 680 lei, iar cea mai scumpa polita RCA se va vinde cu 1300 de lei.
Cristi Muntean, reprezentantul Asociatiei Service-urilor: "Nu exista nicio explicatie rationala. Daunele achitate de catre asiguratori nu au crescut in 2015 comparativ cu 2014. Comisioanele brokerilor s-au redus. Numarul de accidente, respectiv frecventa daunei, a scazut in ultimii 5 ani constant. Vorbim deja de o lacomie generalizata a pietei de asigurari."
Autoritatea de supraveghere financiara a refuzat sa comenteze acuzatiile transportatorilor si ale soferilor, dar a anuntat printr-un comunicat ca a organizat mai multe controale inopinate la 9 companii de asigurari si va verifica modul prin care s-a stabilit pretul politelor RCA.
Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare sustine ca a purtat discutii constructive cu transportatorii, ASF, membri ai Parlamentului si au fost propuse masuri. Acum analizeaza aceste masuri pentru a evalua impactul si posibilitatea de implementare.
“Am purtat mai multe runde de discutii constructive cu reprezentantii transportatorilor, ASF si membri ai Parlamentului, unde s-au stabilit concluzii utile pentru industrie si au fost propuse masuri. Analizam aceste masuri pentru a evalua impactul si posibilitatile de implementare.” - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania.