Plan de restructurare istoric al Tarom. Ce măsuri trebuie să ia compania pentru a nu dispărea

×
Codul embed a fost copiat

Compania „Tarom” a declanșat unul dintre cele mai mari procese de restructurare din istoria sa. În următoarele luni ar urma să fie concediați o treime din angajați, aproximativ 600 de persoane.

Cei care își dau demisia vor primi până la 7 salarii compensatorii, în medie 10.000 de euro. În plus, compania vrea să închirieze sediul central și să uniformizeze flota.

Dacă se ține de plan, TAROM ar putea primi un ajutor de stat de peste 100 de milioane de euro.

Tarom este în moarte clinică, recunosc neoficial până și reprezentanții companiei care au trimis la Bruxelles un plan de reorganizare și restructurare. Fară masuri dure de redresare, compania nu are șanse de supraviețuire.

Pentru ca flota să fie uniformizată, iar piloții și cei ce fac întreținerea să nu fie nevoiți să se specializeze pe mai multe tipuri de aeronave, toate avioanele mici ar trebui să fie ATR. Pentru distanțele medii ar putea fi folosite doar avioane Boeing.

Citește și
blue air
Companiile aeriene româneşti, la un pas de dezastru. Planul de salvare al Guvernului

Iar contractele de servicii vor fi renegociate. De pildă, Tarom va renunță la mâncarea de la bord pentru că este prea scumpă. Un sandwich este plătit acum cu aproximativ un euro.

De asemenea, Tarom va căuta și surse suplimentare de venit. De exemplu, intenționează să închirieze clădirea din Otopeni în care-și are acum sediul și terenul din spatele ei pentru un milion de euro pe an. Angajații ar urma să se multe într-o altă clădire.

Doar piloții și însoțitorii de zbor vor avea un punct de lucru în aeroport.

Una dintre cele mai dificile măsuri este restructurarea personalului. În acest moment sunt 1.800 de angajați și ar trebui să plece acasă 600.

Compania le oferă posibilitatea angajaților să accepte salarii compensatorii dacă pleacă de bună voie.

Angajații cu până la 10 ani vechime la Tarom vor primi 4 salarii brute. Cei cu până la 20 de ani – 5 salarii brute, iar cei care au peste 20 de ani, 7 salarii brute. Oferta expiră pe 28 septembrie.

Nu vor primii salarii compensatorii angajații pensionați, care mai lucrează ocazional pentru companie, cei care au o experiență de până în 3 ani sau cei care sunt acum cercetați disciplinar.

În acest moment, vârsta medie a unui angajat din Tarom este de 48 de ani, iar salariul mediu de 1000 de euro net, spun reprezentanții companiei. Cei mai mulți angajați care ar urma să fie concediați muncesc în agențiile externe ale companiei sau în birouri, iar cei mai puțini sunt piloții, însoțitorii de zbor sau personalul tehnic.

Până acum au reacționat doar sindicaliștii care îi reprezintă pe însoțitorii de zbor. Aceștia spun că sunt prea puțini bani oferiți față de contractul colectiv de muncă și cer negocieri.

Pentru a supraviețui, Tarom vrea să obțină de la Uniunea Europeană un împrumut cu o dobândă de 2 la sută de peste 20 de milioane de euro.

De asemenea, mizează pe un ajutor nerambursabil de la statul român de peste 100 de milioane de euro.

Ca să primească ajutorul de stat va trebui să respecte la virgula planul de reorganizare pe care l-a trimis deja la Bruxelles, iar Comisia Europeana trebuie să fie de acord cu documentul.

Nerespectarea planului înseamnă returnarea banilor și falimentul operatorului național aerian. Adică dispariția definitivă a Tarom.

Citește și...
Salvarea Tarom și Blue Air, pe masa Guvernului. Ce se va întâmpla, dacă PSD va modifica OUG pentru mărirea alocațiilor
Salvarea Tarom și Blue Air, pe masa Guvernului. Ce se va întâmpla, dacă PSD va modifica OUG pentru mărirea alocațiilor

Salvarea celor două companii de transport aerian, Tarom și Blue Air, a fost discutată astăzi în Ședința de Guvern. ”Adoptăm OUG privitoare la miliardul de euro pentru investiţii, repornirea activităţii, microgranturi”, a spus Orban.

Companiile aeriene româneşti, la un pas de dezastru. Planul de salvare al Guvernului
Companiile aeriene româneşti, la un pas de dezastru. Planul de salvare al Guvernului

Statul român vrea să le acorde peste 120 de milioane de euro celor două companii aeriene românești, Tarom și Blue Air, ca să le ajute să supraviețuiască în această perioadă dificilă.

Interviu cu ministrul Transporturilor: ”Situația Tarom și Blue Air este critică.” Cu câți bani le salvează statul
Interviu cu ministrul Transporturilor: ”Situația Tarom și Blue Air este critică.” Cu câți bani le salvează statul

Situația financiară a celor două companii aeriene românești – Tarom și Blue Air - este critică și fără ajutoarele pe care statul le pregătește mai pot funcționa căteva săptămâni, maximum o lună, spune ministrul Transporturilor.

Recomandări
Care sunt cele mai vulnerabile și cele mai puțin afectate țări din Europa în ceea ce privește criza de energie
Care sunt cele mai vulnerabile și cele mai puțin afectate țări din Europa în ceea ce privește criza de energie

Criza energiei creează o nouă ordine europeană, cu o Italie puternică şi o Germanie cu probleme, potrivit unei analize publicate de Reuters, citată de News.

Oficial ucrainean: Șeful centralei nucleare Zaporojie a fost răpit
Oficial ucrainean: Șeful centralei nucleare Zaporojie a fost răpit

Șeful centralei nucleare Zaporojie ar fi fost răpit, vineri, de ruși, conform președintelui companiei nucleare ucraineană de stat Energoatom, Petro Kotin.

Atenționări ANM: Furtuni și vijelii în mai multe județe. Iată zonele vizate
Atenționări ANM: Furtuni și vijelii în mai multe județe. Iată zonele vizate

Administrația Națională de Meteorologie a emis, sâmbătă dimineața, mai multe atenționări de tip cod galben de furtuni și vânt.