Paradoxul economic al Bucurestiului. Cum a ajuns Capitala orasul cu mai multe mall-uri decat fabrici
Paradox economic in Bucuresti, unde exista mai multe mall-uri decat fabrici, situatie care se va amplifica pe viitor.
Investitorii vorbesc si despre o noua tendinta in domeniu, magazine uriase pentru cumparaturi si distractii de familie si magazine pentru corporatisti.
Deschiderile de malluri, dar mai ales promotiile, sunt primite cu insufletire de bucuresteni.
Spre incantarea dezvoltatorilor, care inventeaza lucruri noi ca sa-i atraga. Pe acoperisul unui magazin au construit de pilda un mic parc.
De pe terasa inverzita se vede foarte clar care vor fi clientii noului mall, numai pe o latura a complexului comercial fiind situate 6 cladiri de birouri ticsite cu angajatii unor mari corporatii din Romania.
"Am venit intr-o viteza sa vedem atmosfera si ne intoarcem la serviciu", a spus un angajat.
Intr-un alt mall se gaseste o alta categorie de clienti.
"Publicul nostru tinta este consumatorul cu venit mediu care locuieste in cartierele limitrofe, familiile in general", a spus CEO-ul mall-ului.
Asa se face ca in Capitala avem mai multe centre comerciale decat fabrici si platforme industriale.
"Fostele fabrici au fost deja demolate si ce stim sigur este ca numarul centrelor comerciale va continua sa creasca. Arata faptul ca bucurestenii inca mai au bani sa consume", a spus Cristi Moga, redactor la Ziarul Financiar.
Potrivit unor studii, suprafata ocupata de cele 25 de malluri si centre comerciale va creste cu 10 la suta in urmatorii ani.
Bucurestenii au un salariu mediu de aproape 700 euro si sunt dispusi sa isi cheltuiasca in magazine 20 la suta din venit.