De ce returnează românii cadourile primite de Crăciun. Magazinele s-au umplut acum de oameni care vor să dea produsele înapoi
S-au aglomerat iar magazinele. De aceasta dată, de oameni care vor să returneze diverse produse. Vorbim în special de haine primite de la Moș Crăciun, care nu le plac sau nu li se potrivesc.
Felul în care are loc returul este diferit, pentru că magazinele au politici diferite.
Unul dintre motivele pentru care sunt returnate cadourile vestimentare primite de Crăciun este mărimea nepotrivită. Alții nu s-au regăsit în articolul primit.
Client: ”Nu era stilul meu.”
Cristian Pelivan, Asociația Magazinelor Online: ”Se observă în această perioadă o creștere a ratei de retur.”
Răzvan Pintilie, reprezentant magazin: ”Mulți dintre clienți vin să returneze produsele primite cadou de Crăciun, din varii motive, nu le place modelul, nu e buna mărimea, nu le place culoarea. Politica de returnare este una foarte accesibilă pentru ei.”
Perioada în care pot fi returnate aceste produse poate fi și de 60 de zile. Regulile diferă de la magazin la magazin, dar cel mai important este să aveți bonul.
Unele magazine acceptă doar să schimbe produsul sau să ofere un voucher cu valoarea acestuia, altele oferă și contravaloarea în bani.
Andreea Radu, reprezentant magazin: ”Au venit clienți după perioada de sărbători, să își găsească o altă mărime sau au schimbat produsul dacă nu au găsit efectiv produsul respectiv.”
Un val de returnări este și în Marea Britanie în această perioadă, potrivit unei companii de livrări. Pe 2 ianuarie s-au întors în magazine cu 6,8% mai multe articole, comparativ cu acceași zi a anului trecut, iar valoarea lor este de 1,51 miliarde de lire sterline.
În Statele Unite se vorbește și despre returnări frauduloase. Anul trecut au fost trimise înapoi produse în valoare de 685 de miliarde de dolari, peste 13% din totalul vânzărilor din retail, arată un raport realizat de o companie de combatere a fraudelor în domeniu.
Dintre acestea, peste 15% au fost considerate frauduloase. Adică unii clienți au încercat, între altele, să returneze produse folosite sau chiar articole furate.