15 ani de la privatizarea Dacia. Vanzarile din ultimul an au ajuns de trei ori mai mari ca bugetul Ministerului Apararii


Ultimul update: Joi 22 Mai 2014 07:02
Data publicarii: Luni 19 Mai 2014 20:18
Categorie: Stiri Economice

Se implinesc 15 ani de la privatizarea uzinei de automobile Dacia din Pitesti, una dintre putinele privatizari de amploare care s-a dovedit un succes.

De atunci, s-a trecut de la fabricarea batranei Berlin, la Logan, Sandero si Duster, care au ajuns sa se vanda mai bine in vestul Europei decat in tara. Cu peste 400.000 de masini fabricate anul trecut, uzina Dacia din Pitesti se afla pe locul 5 in clasamentul fabricilor europene de automobile.

Automobile Dacia a ajuns anul trecut la vanzari de peste 4,1 miliarde de euro, o suma de trei ori mai mare decat bugetul alocat Ministerului Apararii. Si asta pentru ca a avut o productie record de 342.000 de autoturism livrate "pe roti", plus alte 80.000 sub forma de kit-uri complete expediate in strainatate pentru a fi asamblate in alte uzine ale grupului Renault.

Seful Dacia a anuntat insa ca anul acesta se va lucra mai putin pe liniile de montaj, caci o parte din asamblarea modelului Sandero s-a mutat in Maroc, la noua uzina din Tanger.

"Nu pot sa va spun cu siguranta ca vom termina anul cu o productie de 320, 315 sau 325.000 de masini", a spus Nicolas Maure, presedintele Dacia.

Luna viitoare se implinesc 10 ani de cand Dacia Logan a fost prezentata pentru prima oara publicului la Salonul Auto de la Paris. De atunci, Dacia a produs 2,7 milioane de masini, din care aproape 90% au fost exportate, in principal in Franta si Germania.

Pentru continuarea exporturilor, Dacia are nevoie de rute rapide. Iar cei de la Dacia au un cuvant greu de spus si in planurile guvernului, care in urma cu cateva luni anunta ca autostrada Pitesti-Sibiu va fi amanata cu 10 ani. Premierul s-a razgandit insa dupa discutii cu sefii uzinei, dar si cu sindicatele.

"A fost primul subiect pe care l-am discutat cu guvernul cand am sosit aici in decembrie. Si suntem incantati ca a fost luata decizia de reprioritizare a Coridorului IV cu punerea in functiune a autostrazii Pitesti-Sibiu pana in 2020", a spus Maure.

La sfarsitul anului trecut, in Romania erau inmatriculate aproape 1,4 milioane de autoturisme Dacia. Dintre ele, doar 340.000 erau Loganuri, aproape 20.000 Sandero si 15.000 Duster.

Restul de un milion sunt inca Dacii vechi, dintre care peste 400.000 depasesc 20 de ani vechime.

Ridicarea vizelor pentru romani, pe masa Casei Albe. Cand vom circula liber in America. Promisiunea lui Joe Biden
Ridicarea vizelor pentru romani, pe masa Casei Albe. Cand vom circula liber in America. Promisiunea lui Joe Biden
Top Gear:
Top Gear: "Isi face treaba intr-un mod spectaculos de nespectaculos." Sandero, printre cele mai ieftine masini din Anglia
Dacia nu mai este masina romanului. Recordul absolut in Europa, atins de automobilele care pleaca de la Mioveni
Dacia nu mai este masina romanului. Recordul absolut in Europa, atins de automobilele care pleaca de la Mioveni
VIDEO PROTVPLUS.RO
Bani, euro, salarii
Sute de joburi pentru români în Europa. Ce meserii se caută în Germania, Olanda sau Norvegia
Ramona Mănescu: "România poate deveni cel mai mare producător de gaze din UE"
Eurostat: Peste 30% dintre români, supuşi riscului de sărăcie şi excluziune socială
Economia României se îndreaptă spre final de ciclu. Ce se întâmplă cu pensiile românilor
Bacşişul va deveni oficial în România. Firmele, obligate să-l introducă drept "produs nou"
Salariul mediu net a crescut față de anul trecut. Cât câștigă un angajat din mediul privat
om de afaceri
Soluția antreprenorilor români pentru a face rost de bani. Zeci de oameni le-au virat bani
Bugetul zilnic al României. Cât investim, cât dăm pe salarii și ce dobânzi plătim bancherilor
Datoria externă a României a explodat. Cu cât ne-am îndatorat în doar 8 luni
Țara în care s-a găsit un zăcământ uriaș de gaze naturale. Valorează miliarde de $
Ce trebuie să învețe angajații din România până în 2030. Avertismentul specialiștilor
Afacerea deschisă în țară de doi români după 22 de ani petrecuți în Italia