Investitorii interesati anterior de preluarea CFR Marfa, singurii ofertanti la reluarea privatizarii
OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus din nou documente pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa.
"Ministerul Transporturilor anunta ca, joi 23 mai 2013, pana la ora 13.00 ( termen limita), au depus documentantia de participare la etapa de precalificare, pentru procedura de vanzare de actiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa ”CFR Marfa ” – S.A., urmatoarele firme/consortii de firme: Grup Feroviar Roman , ora 8.00, OmniTRAX INC, ora 12.27 si asocierea SC Transferoviar Grup si Donau – Finanz GMBH, ora 12.37", se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor remis MEDIAFAX.
In comunicat se precizeaza ca procesul de privatizare se realizeaza in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 88/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, cu Legea nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu Hotararea Guvernului nr. 577/2002, cu modificarile si completarile ulterioare si cu Hotararea Guvernului nr.46/2013.
In urma cu o zi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat ca pana la acel moment caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care Ministerul Transporturilor a relansat procedura, a fost cumparat de trei companii.
Alegeri 2024
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.
Niciunul dintre cei trei investitori care au depus anterior documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor.
Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
In sedinta de Guvern de marti, premierul Victor Ponta s-a declarat "moderat optimist" cu privire la reluarea procedurii de privatizare a CFR Marfa, in timp ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, considera ca termenul final al privatizarii, de 20 iunie, va fi respectat.
"Sunt moderat optimist pentru poimaine", a spus Ponta ministrilor, la inceputul sedintei de guvern, referindu-se la data reluarii procedurii de privatizare la CFR Marfa.
Ministrul Transporturilor a dat asigurari ca se va lucra pana noaptea daca va fi nevoie.
"Joi, vom parcurge trei termene: depunerea ofertelor, analiza preliminara si stabilirea listei scurte. Comisia va lucra pana la ora 24, daca este nevoie, ca sa finalizam luni procedura. Noi dorim si speram din toata inima sa reusim ca termenul final, cel de 20 iunie, sa fie in continuare respectat chiar daca au fost toate aceste intarzieri nedatorate noua", a precizat Fenechiu.
Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.