India construiește o autostradă imensă, de peste 1.300 de kilometri, cu 13 miliarde de dolari. Prima parte a inaugurat-o deja

India, New Delhi, Mumbai, autostrada
Getty

India a inaugurat prima etapă din proiectul unei autostrăzi-gigant, care va lega orașele Delhi de Mumbai, în încercarea de a ajunge din urmă rivalul său geopolitic, China, în domeniul infrastructurii.  

Potrivit The Guardian, proiectul în valoare de 13 miliarde de dolari (10,8 miliarde de lire sterline) va reduce la jumătate, adică 12 ore, timpul de călătorie dintre cele mai mari două orașe ale Indiei.

India este economia cu cea mai rapidă creștere din lume și va fi recunoscută în curând ca fiind cea mai populată țară. Cu toate acestea, infrastructura sa este cu zeci de ani în urma celei a vecinului său nordic, China.

Un panou amplasat pe una dintre noile autostrăzi cu patru benzi proclama: "Bine ați venit pe autostrada Delhi-Vadodara-Mumbai" - o rută care se întinde pe o distanță de 1386 de kilometri.

Citește și
gautam adani
Cum s-a prăbușit în 3 zile imperiul celui mai bogat om din Asia. Are o avere mai mare decât Bill Gates sau Warren Buffet
Putin, despre negocierile pentru pace din Elveția: „asta este exact ceea ce am fost înclinaţi să facem”

Premierul Narendra Modi a inaugurat recent prima etapă a acestui proiect, de 246 km, care leagă capitala de orașul turistic Jaipur din Rajasthan. El a declarat că acesta este un "semn al dezvoltării Indiei", adăugând că "astfel de investiții în căi ferate, autostrăzi, linii de metrou și aeroporturi reprezintă o cheie pentru a impulsiona rata de creștere a țării, pentru a atrage mai multe investiții și pentru a crea noi locuri de muncă".

A treia economie ca mărime din Asia a făcut un efort reînnoit pentru a se decupla de lanțurile de aprovizionare ale unei Chine tot mai hotărâte de a-și consolida capacitatea economică, după ciocnirea militară mortală de la frontiera lor, în Ladakh, în 2020.

Un New Delhi precaut a accelerat multe proiecte cheie, iar luna aceasta guvernul Modi a anunțat o creștere fără precedent de 33% a cheltuielilor de infrastructură. Se așteaptă ca Modi să inaugureze cel puțin o duzină de proiecte majore de căi ferate, autostrăzi, drumuri expres și proiecte portuare în următoarele câteva luni

India are una dintre cele mai mari rețele feroviare din lume, cu 1,3 milioane de angajați, dar este foarte învechită și are nevoie de investiții uriașe în calea ferată și în materialul rulant, autoritățile încercând să apeleze la capital privat pentru a face acest lucru.

La rândul său, Beijingul a investit sute de miliarde de dolari în infrastructură, de-a lungul mai multor ani, iar China se mândrește acum cu un sistem extins de autostrăzi, aeroporturi strălucitoare și, de departe, cu cea mai mare rețea feroviară de mare viteză din lume.

Prima linie feroviară de mare viteză din India, un proiect de 13 miliarde de dolari finanțat de Japonia, care leagă Mumbai și Ahmedabad, este încă în construcție și a fost afectată de achiziționarea de terenuri și de alte blocaje birocratice.

Harsh V Pant, profesor la King's College din Londra, a declarat că, în condițiile în care China "își pierde din strălucire", factorii de decizie indieni "consideră că se află într-un punct favorabil din punct de vedere geopolitic și geoeconomic care trebuie valorificat prin investiții mai mari în infrastructură pentru a deveni o economie și mai profitabilă și mai atractivă".

El a adăugat: "Creșterea economică a Chinei și dezvoltarea infrastructurii a început cu câteva decenii înaintea [Indiei], așa că mai sunt încă multe de făcut pentru a se alinia la nivelul Chinei".

 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT S-a aflat la ce echipă se transferă Florinel Coman! Salariu fabulos
NEWS ALERT S-a aflat la ce echipă se transferă Florinel Coman! Salariu fabulos
Citește și...
Propoziția care a costat imperiul financiar al magnatului indian Gautam Adani peste 100 de miliarde de dolari
Propoziția care a costat imperiul financiar al magnatului indian Gautam Adani peste 100 de miliarde de dolari

Pierderile la bursă ale conglomeratului Adani din India, declanşate de un raport critic al unei firme americane de short selling, s-au adâncit, depăşind joi 100 de miliarde de dolari, transmite CNBC, citat de News.ro.

Cum s-a prăbușit în 3 zile imperiul celui mai bogat om din Asia. Are o avere mai mare decât Bill Gates sau Warren Buffet
Cum s-a prăbușit în 3 zile imperiul celui mai bogat om din Asia. Are o avere mai mare decât Bill Gates sau Warren Buffet

Uriașul imperiu al miliardarului indian Gautam Adani, cel mai bogat om din Asia, s-a prăbușit în doar trei zile, după ce raportul unei firme de cercetare l-a acuzat de fraudă. Averea lui Adani este mai mare decât cea a lui Bill Gates sau Warren Buffet.

 

Fostul şef al diplomaţiei americane: SUA au evitat un război nuclear între India şi Pakistan
Fostul şef al diplomaţiei americane: SUA au evitat un război nuclear între India şi Pakistan

Fostul şef al diplomaţiei americane sub Donald Trump, Mike Pompeo, afirmă într-o carte publicată marţi că India şi Pakistanul au fost în pragul unei confruntări nucleare în 2019 şi că Statele Unite au evitat atunci escaladarea, notează AFP.

Recomandări
Istoricul Armand Goșu: “Vladimir Putin va ataca un stat NATO. V-o dau în scris. Nu mâine, nu poimâine, dar se va întâmpla”
Istoricul Armand Goșu: “Vladimir Putin va ataca un stat NATO. V-o dau în scris. Nu mâine, nu poimâine, dar se va întâmpla”

Vladimir Putin va ataca cu siguranță un stat NATO, cel mai probabil printr-o ofensivă de tip hibrid, mizând pe disensiunile din rândul Aliaților, care ar ezita să intervină în baza articolul 5 din Tratat.

SUA trimit întăriri în Orientul Mijlociu dacă Iranul va ataca Israelul. Biden: Vom sprijini Israelul. Iranul nu va câștiga
SUA trimit întăriri în Orientul Mijlociu dacă Iranul va ataca Israelul. Biden: Vom sprijini Israelul. Iranul nu va câștiga

Israelul este în alertă din cauza unui posibil atac iranian, care ar putea viza ținte în următoarele ore. Potrivit publicației Wall Street Journal, iranienii vor să se răzbune pentru că le-a fost bombardată ambasada din Siria, la sfârșitul lunii trecute.

În era tehnologiei, peste 4.000 de copii din România cresc și învață fără curent electric. Racordarea costă 12 milioane euro
În era tehnologiei, peste 4.000 de copii din România cresc și învață fără curent electric. Racordarea costă 12 milioane euro

4 mii de copii din România cresc și învață fără curent electric în era tehnologiei. 5 mii de case nu sunt încă racordate la rețeaua de energie iar întunericul nopții este spulberat în mileniul 3 cu lumânări și lămpi cu gaz.