Soseaua care se termina in camp. Hotii au intrat inaintea soferilor pe un nou segment de autostrada
Avem putine autostrazi in Romania, dar si de ele ne batem joc. Primul tronson al autostrazii Lugoj-Deva este gata, insa nu poate fi dat in folosinta, in lipsa cailor de acces.
Asta nu ii impiedica pe hotii sa fure nestingheriti portiuni intregi din gardul de protectie. Chiar muncitorii care lucreaza la autostrada recunosc ca nici macar agentii de paza nu reusesc sa opreasca furturile.
Bucata de autostrada masoara aproape 30 de kilometri si face legatura intre localitatiile Sanovita si Traian Vuia, din judetul Timis. Constructorul, o firma italiana, a terminat lucrarile, insa, din pacate, soseaua nu poate fi folosita.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Aceasta autostrada trebuia finalizata in luna aprilie. Constructorul a cerut o amanare. Acum a terminat-o, insa nu poate fi folosita deoarece soseaua de mare viteza se termina in camp.
In lipsa unor cai de acces, singurii care circula pe aici sunt muncitorii si angajatii de la firma de paza. Si hotii desigur care au inceput sa fure tot ce le cade in mana, de parca ar fi la un concurs de viteza si indemanare.
Portiunea de autostrada care a fost deja finalizata ar trebui sa faca parte din lotul 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj. Acum insa face legatura intre materialele furate de pe ea si localitatile vecine.
"Normal ca se fura. E foamea in gat... Ala se cearta cu paza si in timp ce discuta da cu pietre dupa el, iar ala din capatul celalalt opereaza", povesteste un muncitor, filmat cu camera ascunsa.
Valoarea contractului pentru autostrada Lugoj-Deva este de peste 681 de milioane de lei. Peste trei sferturi din bani provin din fonduri europene. Conducerea Companiei Nationale de Drumuri a declarat pentru Stirile PRO TV ca:
Stadiul fizic al Autostrazii este de 98,56%. Dupa finalizarea lucrarilor, traficul rutier va putea fi deschis. In ceea ce priveste "furtul de materiale de constructie", precizam ca pana la aceasta data CNADNR nu a primit sesizari referitoare la acest fapt.