Dupa circul Oltchim, urmeaza CFR Marfa. Ce conditie i se impune lui Dan Diaconescu la licitatie
Dupa circul de la Oltchim, Guvernul vrea sa fie sigur ca nu pateste la fel si cu CFR Marfa. Privatizarea companiei a fost unul dintre subiectele aflate miercuri pe masa Executivului.
In acest caz, conditiile puse investitorului sunt mai dure fata de Oltchim, mai ales ca privatizarea poate afecta inclusiv acordul cu Fondul Monetar International.
Statul vrea sa vanda toate actiunile companiei prin licitatie cu strigare, iar investitorii vor avea criterii foarte dure, legate de capacitatea de a conduce o astfel de companie sau de puterea financiara.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Nici taxa de participare nu este usor de platit pentru ca reprezinta 5% din pretul de pornire, iar garantia de participare 20%, sume care pot ajunge la zeci de milioane de euro.Totul pentru ca aici sa nu se mai poata inscrie oricine ca la Oltchim.
Dan Diaconescu a anuntat si miercuri ca este interesat de CFR Marfa, dar reprezentantii Ministerului au spus ca el nu poate participa decat in asociere cu un consortiu care va putea respeta toate cerintele.
Strategia de privatizare, care prevede ce anume se vinde si mai ales ce conditii se vor impune ofertantilor este in curs de avizare la celelalte ministere, iar cei de la Transporturi spera sa poata veni cu documentul final la urmatoarea sedinta de Guvern.
La randul lor sindicatele ameninta cu greva daca se va vinde mai mult de un sfert din CFR Marfa.