Discovery cumpara 12 televiziuni si 19 radiouri de la ProSiebenSat1, pentru 1,7 miliarde de dolari

discovery

Discovery Communications a anuntat, vineri, incheierea unei intelegeri definitive pentru cumpararea de la ProSiebenSat.1, pentru o suma de aproximativ 1,7 miliarde de dolari, a operatiunilor SBS Nordic.

Potrivit unui comunicat al Discovery Communications remis MEDIAFAX, tranzactia in valoare de aproximativ 1,7 miliarde de dolari (1,325 de miliarde de euro) trebuie sa primeasca aprobarea autoritatilor de reglementare si este de asteptat sa se finalizeze in prima parte a anului 2013.

Achizitia operatiunilor SBS Nordic include 12 retele de televiziune in Norvegia, Suedia, Danemarca si Finlanda, printre alte active, si intareste pozitia Discovery pe piata audiovizualului din tarile scandinave.

Prin aceasta tranzactie, Discovery isi extinde portofoliul, care va include pentru prima data si programe de divertisment de interes general, programe de fictiune si programe sportive.

Potrivit lui David Zaslav, presedinte si CEO al Discovery Communications, achizitionarea SBS Nordic va permite extinderea Discovery in regiunea nordica, care este una dintre "cele mai stabile piete de televiziune din lume".

Citește și
televizor
RCS propune Discovery sa retransmita canalele sale intr-un pachet platit separat de abonati
Cum a ajuns Petre Roman inculpat în Dosarul Mineriadei din 1990: „în subsolul Universității s-au găsit 22 de arme cu glonț; la sediul PNȚCD, substanțe halucinogene și materiale legionare”

"Am gasit in Discovery Communications un nou proprietar strategic, un adevarat lider international in domeniul media, pentru companiile noastre din regiunea nordica europeana", a spus si Thomas Ebeling, CEO al ProSiebenSat.1 Media AG. El a precizat ca este "foarte fericit" de aceasta tranzactie, multumind totodata echipei SBS Nordic, conduse de CEO Henrik Ravn, pentru performantele lor din anii trecuti.

SBS se afla pe locul al doilea in ceea ce priveste operatiunile sale TV in Norvegia, unde detine patru retele, care au o cota de piata de 34%, pe locul al treilea in Suedia, unde detine doua retele de televiziune si o cota de piata de 22%, si pe locul al treilea in Danemarca, unde detine patru retele si o cota de piata de 19%. Operatiunile SBS Nordic includ si doua retele de televiziune in Finlanda.

Prin aceasta achizitie, in portofoliul Discovery intra si 19 statii de radio, intre care si principalul post de radio din Suedia, dar si cateva branduri digitale.

Achizitia SBS Nordic este o continuare a strategiei Discovery din ultimii 20 de ani, prin care compania a investit in dezvoltarea sa la nivel international. In prezent, Discovery include 153 de retele in 217 tari si teritorii, dupa cum a declarat Mark Hollinger, presedinte si CEO al Discovery Networks International.

Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul programelor documentare, avand peste 1,8 miliarde de abonati in 217 tari si teritorii. in Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse in 27 de limbi si care ajung la 244 milioane abonati din 118 tari. in Romania, Discovery Networks distribuie in prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase si ID Investigation Discovery.

Infiintat in anul 2000, grupul german ProSiebenSat.1 are in prezent operatiuni de televiziune si radio in Germania si in alte tari din lume, inclusiv in Romania. Cu 29 de statii de televiziune si 62 de milioane de abonati, ProSiebenSat.1 este in prezent unul dintre cele mai mari grupuri de media din Europa. in Romania, ProSiebenSat.1 detine in prezent radiourile Kiss FM, Magic FM, Rock FM si One FM, precum si televiziunile Prima TV si Kiss TV.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Discovery a vrut sa livreze la RCS cutii cu 30.000 semnaturi
Discovery a vrut sa livreze la RCS cutii cu 30.000 semnaturi "Vrem Discovery"; RCS a refuzat cutiile

Compania Discovery a incercat sa livreze joi, dupa ora 11.00, la sediul RCS&RDS din Bucuresti, 20 de cutii continand 30.000 de exemplare semnate ale petitiei "Vrem Discovery pe RCS&RDS", insa oficialii companiei de cablu au refuzat livrarea.

RCS propune Discovery sa retransmita canalele sale intr-un pachet platit separat de abonati
RCS propune Discovery sa retransmita canalele sale intr-un pachet platit separat de abonati

RCS&RDS propune Discovery Networks sa retransmita televiziunile pe care compania le opereaza in Romania intr-un pachet separat, pentru care abonatii care doresc sa le vizioneze sa plateasca un abonament diferit de cel platit pentru restul posturilor.

CNA:
CNA: "RCS&RDS nu a avut aprobarea sa scoata Discovery". Si Animal Planet iese din grila

RCS&RDS a transmis, joi seara, intr-un e-mail adresat abonatilor sai, ca televiziunile "Digi Animal World si BBC Entertainment vor inlocui Animal Planet si Discovery Channel, care ies din grila la 1 decembrie".

Recomandări
„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”
„Acțiune ofensivă” pornită de Israel în sudul Libanului: „Trupele sunt desfăşurate în număr mare de-a lungul frontierei”

Sudul Libanului este vizat de „o acțiune ofensivă” pornită de Israel, miercuri, în paralele cu pregătirile pentru o operațiune terestră în Rafah.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP
Peste 60% dintre români ar fi de acord cu votul obligatoriu, cu 20% mai mulți decât în 2014. Care este motivul. Sondaj INSCOP

Peste 60% dintre români sunt de acord cu votul obligatoriu, argumentând că o prezenţă mai mare la vot poate schimba lucrurile în bine, conform unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.